ضرورت توجه به محلات کم برخوردار منطقه هفت

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری منطقه هفت خواست تا توجه ویژه به محلات کم برخودار این منطقه داشته باشد.

به گزارش شهر، سوده نجفی در شورای مدیران شهرداری منطقه هفت ضمن محکومیت اقدام تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ(ع) اظهار کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی شهرداران مناطق، میزان پیشرفت در برنامه چهارم توسعه شهری و پروژه‌های توسعه محلی است.

وی با اشاره به مسائل منطقه هفت گفت: موضوع مزاحمت نمایشگاه‌های اتومبیل یکی از مواردی است که شهروندان نسبت به این مسئله گلایه‌مند هستند و بنده در صحن نیز این موضوع را تذکر دادم و انتظار داریم شهرداری به‌ویژه شهرداری منطقه هفت که عمده این مورد در خیابان بهشتی و مطهری است نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کند.

نجفی افزود: آسفالت معابر منطقه هفت مورد تاکید ما است و در پروژه‌های توسعه محله‌ای اعتباراتی برای برخی از خیابان‌ها مثل خیابان ماندگار، هوشنگ نوری و باقر زاده قرار دادیم اما گویا پروژه تا امروز شروع نشده و یا روند کندی را طی می‌کند که با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی فصل تابستان شهرداری باید نسبت به اتمام عملیات آسفالت‌ریزی در معابر این منطقه تلاش کند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت ترافیک منطقه ادامه داد: یکی از پروژه‌های توسعه محله‌ای در سال ۱۴۰۲ تعریض خیابان مدنی در محدوده بیمارستان امام حسین (ع) بوده که این بیمارستان یکی از مراکز درمانی پرتردد در شهر تهران است و این اقدامات قطعا می‌تواند بار ترافیکی کاهش دهد.

نجفی گفت: کمبود سرانه فضای سبز این منطقه نکته حائز اهمیتی است که ۵/۴ متر مکعب است که باید شهرداری منطقه در خصوص افزایش این سرانه برنامه‌ریزی و اقدام کند و ما نیز در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران آماده هرگونه همکاری در این خصوص هستیم.

وی به محلات کم برخوردار منطقه هفت اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در شورای ششم شهر تهران کاهش فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب شهر تهران بوده اما می‌بینیم که در مرکز شهر تهران محلاتی است که با دیگر محلات شهر تفاوت‌هایی در بعد مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دارد که از شهردار منطقه می‌خواهم در برنامه‌های خود این محلات مخصوصا محله نظام‌آباد را به‌طور ویژه مدنظر قرار دهد و هر کمکی که از سوی شورای شهر لازم بود نیز ما در کنار شهرداری برای رفع برخی از مشکلات و معضلات این محله هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به نبود بازار میوه و تره‌بار در محله خواجه نصیر و شاهد، وجود فضاهای بی‌دفاع شهری در محلات گرگان، نظام‌آباد و شاهد، مناسب‌سازی نهرها در خیابان سبلان شمالی، بازسازی ساختمان‌های سرای محلات و خرابی و نواقص در علائم ترافیکی از شهردار منطقه خواست تا نسبت به رفع این موارد تلاش کند.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 41208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =