انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده رییس جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی ظرفیت ارزنده‌ای را برای پایتخت رقم می‌زند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بابیان اینکه در سال‌های اخیر حوزه آسیب‌های اجتماعی دستخوش مسائل سیاسی شده، گفت: بیم آن می‌رود که با توجه به سوابق درخشان شهردار تهران برخی به دنبال حاشیه‌سازی برای ایشان بوده و اجازه ندهند که مردم تهران و درنهایت کشور، از این ظرفیت مفیدی که ایجاد شده، استفاده کنند.

روح‌الله نجابت، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی پایتخت اظهار کرد: دغدغه مندی و تجربه شهردار تهران در حوزه اجتماعی و اتخاذ رویکرد فرهنگی که ایشان در مواجهه با چالش ها در این حوزه دارند، منجر شده تا در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در تهران مسیر روبه رشدی را به نسبت قبل شاهد باشیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد: در راه مبارزه و کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مشکلات پیش رو، تعدد سازمان ها و نهادهای متولی بوده است. این امر موجب شده نشود با تمرکز امور را پیگیری کرد.

وی با پرداختن به تصمیم هیات دولت درخصوص انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده رییس جمهور در امور مدیریت آسیب های اجتماعی گفت: این تصمیم گام بزرگی بوده که ضمن بهره مندی از تجربیات و ظرفیت شهردار پایتخت و با توجه به ابزاری که با یکپارچه کردن مدیریت آسیب های اجتماعی در اختیار ایشان قرار می گیرد، می تواند چشم انداز روشنی را دراین زمینه ترسیم کند.

نجابت با بیان اینکه تلاش کنیم با واقع بینی و با شاخص های آماری این موضوع را پیگیری کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر آمارها در موارد متعددی همچون طلاق، اعتیاد، کودکان کار و ... وجود دارد که لازم است با استخراج آنها و مقایسه آن بعد از بازه زمانی مشخصی کارنامه شهردار تهران در این حوزه را بررسی کرد و در این راستا فراموش نکنیم که کار در حوزه آسیب های اجتماعی زمان بر است، پس باید اجازه دهیم در فضایی به دور از حواشی کار به نفع جامعه به پیش رود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متاسفانه در سال های اخیر حوزه آسیب های اجتماعی دستخوش مسائل سیاسی شده و درگیری های جناحی موجب نادیده انگاری منافع مردم شده است. از این رو بیم آن می رود که با توجه به سوابق درخشان شهردار تهران برخی به دنبال حاشیه سازی برای ایشان بوده و اجازه ندهند که مردم تهران و درنهایت کشور از این ظرفیت مفیدی که ایجاد شده، استفاده ببرند.

انتهای پیام/

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 41254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =