انتخاب شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور برای مدیریت یکپارچه در حوزه آسیب اجتماعی است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به انتصاب شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در مدیریت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: «این انتخاب از منظر مطالبه گری و پیگیری و هماهنگ کننده امور در این حوزه بسیار خوب است و قطعا در کاهش معضلات اجتماعی کمک خواهد کرد.»

به گزارش شهر، براساس انتصاب شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در مدیریت آسیب‌های اجتماعی قرار نیست تمامی کارها در این حوزه توسط مدیریت شهری انجام شود.  

به گفته نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، طبق این انتخاب و انتصاب شهردار تهران نقش مطالبه گری، هماهنگ کننده و پیگیری امور در حوزه آسیب های اجتماعی را دارد.

وی با بیان این که انتصاب شهردار تهران با این رویکرد، انتخاب خوبی است گفت: «متاسفانه مدیریت یکپارچه شهری در موضوعاتی چون آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا و ترافیک و ... وجود ندارد و حتما در این موارد نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم و بدون همکاری و تعامل بین دستگاهی قطعا اتفاق خاصی در این حوزه رخ نمی‌دهند. چرا که دستگاه‌ها و سازمان ها مختلفی در مقوله آسیب های اجتماعی مسئولیت و وظایفی دارند و انتصاب شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در این حوزه می‌تواند از بعد مطالبه گری به تقسیم کار و انجام بهتر وظایف دستگاهها کمک کند.»

براساس انتصاب انجام شده از سوی رئیس جمهور، محوریت کارها بر عهده شهردار و شهرداری تهران است. آن طور که معدنی پور عنوان کرد: «این اقدام حتما به حل معضلات و آسیب های اجتماعی تهران به عنوان پایتخت کشور کمک می‌کند. به هر حال آسیب‌های اجتماعی چنان موضوعات مهمی هستند که مقام معظم رهبری هم برآنها تاکید ویژه‌ای داشته اند و امیدواریم شاهد تحولات خوبی در کاهش این معضلات باشیم.»

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 41278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =