بهره‌مندی از ظرفیت کنشگری دختران نوجوان در «هزار امید»

اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در راستای ماموریت و شرح وظایف خود در امور مربوط به خانواده‌های پایتخت و با نگاه ویژه به نقش و جایگاه دختران نوجوان، مجموعه طرح‌های «هزار امید» را در دومین سال متوالی اجرایی کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده، مریم اردبیلی با اعلام این خبر اظهارکرد: «هزار امید» از جمله طرح‌هایی است که با هدف افزایش عاملیت و کنشگری دختران نوجوان ۱۳تا ۱۸سال محلات پایتخت و ایجاد زمینه مشارکت در امور شهری برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به انتشار فراخوان «تهران دُخت» برای مجموعه طرح‌های «هزار امید» در سال‌جاری، ادامه داد: در مجموع ۷۳ مدل گروه میانی و ایده برای کنشگری دختران نوجوان که شامل مدل‌های کسب‌وکاری، فناورانه، نوآوری اجتماعی، زیست‌محیطی و مدل‌های متنوع دیگر می‌شد در این رویداد شرکت کردند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه کار مشارکتی را با بیش از ۲۰ ایده از مجموع طرح‌ها و ایده‌های دریافتی، آغاز کرده‌ایم خاطرنشان کرد: امیدواریم در طول تابستان امسال بیش از ۱۰ هزار دختر نوجوان، درگیر مجموعه طرح‌های «هزار امید» شوند.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده ادامه داد: «هزار امید» امسال از حیث محتوا، شیوه اجرا و همچنین موضوعات نسبت به سال گذشته از تنوع بیشتری برخورداراست؛ «پیشران نوآوری»،«از ایده تا اجرا»، «انتخاب مسیر»،«دختران فردا»،«رویا نو» و.... برخی از طرح‌های «هزار امید» امسال هستند که از ابتدای مردادماه امسال، اجرایی شده‌اند.

به گفته وی؛ «هزار امید» راه دختران نوجوان توانمند و فعال در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی پایتخت که علاقه‌مند به فعالیت‌های داوطلبانه، کنشگرانه، خیرخواهانه و همچنین دارای مهارت ارتباطی و راهبری هستند را هموار کرده است.

اردبیلی افزود: دختران نوجوان «هزار امید» با شرکت در اردوها و یا کارگاه‌های ۲تا ۴روزه با مبانی حل مسئله، تفکر خلاق، اصول کار گروهی، فناوری‌های نوین و... و. آشنا شده‌ و فرآیند ارزش‌آفرینی با رویکرد یادگیری سازنده و پروژه محور را فرا گرفته و می‌گیرند. همچنین در طول اجرای طرح‌ها، با ساخت یک محصول یا انجام فرآیندی در جهت تثبیت مفاهیم فراگرفته شده، گام‌های تخصصی‌تری بر می‌دارند.

وی همچنین تصریح‌کرد: با اجرای طرح‌های «هزار امید» بانک اطلاعاتی و شبکه ارتباطی از دختران نوجوان و فعال پایتخت در زمینه کنشگری اجتماعی و فرهنگی نیز تشکیل خواهد شد تا از ظرفیت آنها در اداره امور شهر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 41567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =