پیام مدیرعامل شرکت شهرسالم به مناسبت روز پزشک

امیر نورمحمدی طی پیامی فرارسیدن یکم شهریورماه، "روز پزشک" را تبریک گفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم امیر نورمحمدی طی پیامی فرارسیدن یکم شهریورماه، "روز پزشک" را تبریک گفت. متن این پیام به این شرح است:

هر کس نفسی را حیات بخشد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. (سوره مائده- آیه ۳۲)

در ایران حکیم‌پرور و دانش‌دوست ما، قدردانی از حکما و پزشکان عمری به درازای تاریخ دارد. تجلیل از این قشر فرهیخته، که تعهد و تخصصشان همواره رنگی از ایثار و ازخودگذشتگی داشته است، چه با نفیس‌ترین هدایا و چه با لطیف‌ترین کلمات ممکن نمی‌شود.

نقش حکمای این سرزمین در پیشبرد علوم تجربی به طور اعم و علم پزشکی به طور اخص بر کسی پوشیده نیست. در برگ برگ تاریخ ایران -پیش و پس از ورود اسلام- نام بزرگانی ثبت شده که با حکمت، مهارت، معرفت و دانش، جلوتر از زمانه خود، جان آدمی را بر صدر نشاندند و بدون آن‌که به بی‌راهه خرافه و شبه‌درمان‌های غیرعلمی بغلتند، حرکت فتح قله‌های علمی و اخلاق را به پیش راندند.

در راس همه این بزرگان، شیخ‌الرئیس حکیم ابوعلی سینا قرار دارد که علی‌رغم احاطه بی‌بدیلش به علوم زمانه خود، نزد مردم فلات ایران به چیره‌دستی و مهارت در پزشکی مشهور است و می‌توان او را به حق، «پدر علم پزشکی مدرن» دانست.

اینجانب روز پزشک را که با زادروز این نابغه همه قرون و اعصار همزمان است، به تمامی پزشکان، به ویژه همکارانم در شهرداری و شرکت شهر سالم صمیمانه تبریک می‌گویم.

همچنین همچون همیشه یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت به ویژه شهید دکتر مهدی وریجی و شهید دکتر افسانه بیگدلی، از شهدای مدافع سلامت شهرداری و شرکت شهر سالم را گرامی می‌دارم.

انتهای پیام/

۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 41576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =