حسینیه مجازی «ماه عاشقی» راه‌اندازی شد

همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ماه‌های محرم و صفر، فرهنگ‌سرای اندیشه با راه‌اندازی حسینیه مجازی «ماه عاشقی» برنامه‌های متنوعی تولید و منتشر می‌کند.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ماه‌های محرم و صفر، فرهنگ‌سرای اندیشه با راه‌اندازی حسینیه مجازی «ماه عاشقی» برنامه‌های متنوعی تولید و منتشر می‌کند. این برنامه‌ها با حضور چهره‌های فرهنگی، سخنرانان، مداحان و شاعران در فضای مجازی برگزار می‌شود. 

«ماه عاشقی» ضمن برپایی مراسم عزای امام حسین(ع)، تلاش دارد به شبهات مطرح‌شده پیرامون واقعه عاشورا پاسخ دهد و معارف، عبرت‌ها و مفاهیم قیام اباعبدالله(ع) را برای نسل امروز تبیین کند. به این منظور سخنرانان برجسته کشور مانند آیت‌الله صدیقی، آیت‌الله ابوالقاسم دولابی، حجت‌الاسلام حسینی قمی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی و... با حضور در حسینیه مجازی فرهنگ‌سرای اندیشه به سخنرانی می‌پردازند. 

بخش دیگر برنامه، به شعرخوانی جمعی از شاعران برجسته آیینی اختصاص دارد و سید حمیدرضا برقعی و احمد بابایی شاعرانی هستند که در «ماه عاشقی» به شعرخوانی عاشورایی می‌پردازند. همچنین حاج مرتضی طاهری و حاج مهدی مختاری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با حضور در حسینیه مجازی به ذکر مصیبت و مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت.  

ضبط برنامه‌های عاشورایی در حسینیه مجازی فرهنگ‌سرای اندیشه در روزهای آینده ادامه دارد و فیلم این برنامه‌ها در صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرا به نشانی farhangsara.andishe منتشر می‌شود. 

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: 4166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =