۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 4181
بازگشت یادمان های فرهنگی به میدان شهدا

شهر: در جریان اجرای طرح اصلاح هندسی و ترافیکی میدان شهدا که تا پایان شهریور آغاز می شود، نمادها و یادمان های مرتبط با واقعه ۱۷ شهریور جانمایی می شود. همچنین از طریق اصلاح جداره ها، تابلوها و عناصری که در نمای ساختمان هاست، هویت و تاریخچه میدان تقویت می شود و حرکت خودروها به همین صورت شمال –جنوب و غرب به شرق باقی خواهد ماند.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگو با شهر با بیان اینکه سال گذشته طرح اصلاح هندسی و ترافیکی میدان شهدا به تصویب معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رسید، گفت: هر فضای گردی که خودوها در آن می چرخند لزوما، میدان نیست. در مفهوک میدان تنها شیوه حرکت خودروها مطرح نیست، مثلا در میدان امام خمینی(ره) حرکت خودروها شرقی – غربی است و چرخشی نیست، بنابراین میدان بودن به توده، سابقه هویتی، کارکردی و خدماتی که در آن ارائه می شود مرتبط است.

او افزود: مساله اول در میدان شهدا این است که حرکت شرق - غرب و شمال - جنوب در آن پررنگ است و مسیر اتوبوس ها و خودروها از شمال به جنوب پررنگ است. از خیابان پیروزی و مجاهدین نیز به عنوان شرق و غرب میدان خودروهای زیادی عبور می کنند بنابراین حرکت تقاطعی در این میدان وجود خواهد داشت، اما باید این جنبه را پیدا کند که ساماندهی و سازماندهی مناسب تری در آن صورت بگیرد.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه اصلاح هندسی و ترافیکی میدان شهدا از پایان شهریور آغاز خواهد شد، ادامه داد: باید نمادها و یادمان های مرتبط با *قیام ۱۷ شهریور در میدان شهدا منعکس شود و علاوه بر آن از طریق اصلاح جداره ها و تابلوها و عناصری که در نمای ساختمان ها است، این میدان پیرایش و پالایش شود تا این امور هویت و تاریخچه میدان را تقویت کند ولی حرکت خودرویی در آن به همین صورت شمال –جنوب و غرب- شرق باقی خواهد ماند.

*قیام ۱۷ شهریور که به جمعه سیاه معروف شد، به واقعه کشتار تظاهرکنندگان در محلات فقیر نشین جنوب تهران و همچنین خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدای کنونی)، توسط نیروهای نظامی ارتش گفته می‌شود که هفدهم شهریور ۱۳۵۷ و در جریان ناآرامی هایی که به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این سال انجامید، رخ داد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 4181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =