بیمارستان صحرایی عمود ۷۰۷، نماد استمرار خدمت‌رسانی درمانی به خادمان و زائران اربعین

آنهایی که توفیق حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین در ادوار گذشته را داشته‌اند، می‌دانند که میانه مسیر نجف به کربلا، جایی است که می‌توانند زخم‌ها و دردهای این سفر عشق را درمان کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، ۱۲ سال است که گروهی از پزشکان، پرستاران و... داوطلبانه به هزاران خادم و زائر مراسم اربعین حسینی (ع) در نقاط مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

شرکت شهر سالم هر ساله در عمل به وظیفه خود برای خدمت‌رسانی به کارگران شهرداری تهران همسفر خادمان اربعین می‌شود.

اما نقطه‌ای ثابت در مسیر نجف به کربلا هست که به نماد مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت شهر سالم و استمرار خدمت‌رسانی به شهروندان و زائران تبدیل شده است؛ بیمارستان صحرایی عمود ۷۰۷.

امسال هم مثل سال‌های گذشته این مرکز درمانی در عمود ۷۰۷ مسیر نجف به کربلا در کنار موکب بسیج شهرداری موسوم به علی‌بن موسی‌الرضا (ع) راه‌اندازی شده و از ابتدای هفته در حال خدمت‌رسانی به زائران است.

در این بیمارستان صحرایی که با مدیریت امیر نورمحمدی، مدیرعامل شرکت شهر سالم اداره می‌شود، بالغ بر ۶۰ نیرو فعالیت دارند که ۱۶ نفر از آنها پزشک شامل پزشکان عمومی و همچنین متخصص جراح عمومی، متخصص عفونی، فوق تخصص ریه اطفال، فوق تخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص نفرولوژی هستند.

۱۸ پرستار و ۱۶ نیروی پشتیبانی نیز در این مرکز مستقر هستند و یک تیم ۴ نفره برای بخش داروخانه و یک تیم ۶ نفره شامل سه دندان‌پزشک و سه دستیار در سه یونیت در بخش دندان‌پزشکی ارائه خدمت می‌کنند.

در بیمارستان صحرایی عمود ۷۰۷ شرکت شهر سالم تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ خدمت ارائه شده که ۴۴درصد مراجعات به دلیل سرماخوردگی با علائم گرمازدگی بوده است. همچنین سه اعزام با آمبولانس به بیمارستان حیدریه صورت گرفته است.

همچنین ضعف عمومی بدن، گلودرد و اسهال و استفراغ، گرفتگی عضلات، تاول پا، سوختگی و عرق‌سوز شدن در جایگاه‌های بعدی فهرست علل مراجعه بیماران این مرکز قرار دارند.

کاروان پزشکی شرکت شهر سالم، تخصصی‌ترین تیم اعزامی از شهرداری تهران محسوب می‌شود که امسال با حضور داوطلبانه ۱۰۰ نفر، در ۱۱ پایگاه ثابت و سیار از مرز تا کربلای معلی، خدمت‌گزار زائران و خادمان است.

انتهای پیام/

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 42015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =