بیش از ۲۹ کیلومتر از کانال‌ها و مسیل‌های منطقه۸ پاکسازی و رسوب‌برداری می‌شود

پاکسازی و رسوب برداری بیش از ۲۹ کیلومتر از مسیل‌ها، کانال‌های سرپوشیده و زیر زمینی سطح منطقه ۸ تهران در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ شهرداری این منطقه با هدف پیشگیری از آبگرفتگی، پس‌زدگی و ممانعت از خسارت شهری، پاکسازی و رسوب برداری بیش از ۲۹ هزار متر  کانال‌ زیر زمینی و مسیل ها سطح این منطقه را در آستانه فصل پاییز آغاز کرده‌ است.

 این طرح از ۱۷ مرداد آغاز شده و تا ۳۱ شهریور به پایان می‌رسد تا در فصل پاییز و آغاز بارش‌ها از گرفتگی در کانال های سرپوشیده و مسیل های روبسته و شبکه جمع آوری آب‌های سطحی پیشگیری شود.

همچنین همزمان با رسوب برداری از مسیل‌های اصلی، شبکه‌های فرعی در سطح نواحی ۳گانه این منطقه در حال انجام است و روزانه بیش از ۵ تن رسوب و ضایعات از این شبکه ‌ها جمع آوری می‌شود.

 با توجه به اینکه منطقه۸ دارای بیش از ۲۹ هزار متر کانال های سرپوشیده و روباز در عمق متغیر یک تا ۱۰ متر است، در سال جدید طبق برنامه های تدوین شده و سه ماهه، کانال‌ها به ترتیب توسط عوامل اجرایی با تجهیزات و امکانات لازم به‌صورت مستمر پایش و رسوب برداری و پاکسازی شده و این امر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 گفتنی است؛ منطقه ۸ تهران داری ۲۲ مسیل و کانال روباز است که کانال های سرپوشیده دماوند، آیت، کیاشمشکی، دردشت، تیرانداز، پروین، خاور، وحیدیه، شهید ثانی و کرمان از کانال های سرپوشیده و مسیل های باختر، ابراهیم آباد و تهرانپارس  از مسیل های مهم‌ منطقه این منطقه است.

انتهای پیام/

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 42104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =