جمع‌آوری روزانه ۶ تن پسماند خشک از مراکز تحویل پسماند و افتتاح چهارمین “پسماندمارکت” در منطقه ۸ 

با افتتاح چهارمین پسماند مارکت در خیابان شهید مدنی، روزانه ۶ تن پسماند خشک از مراکز خرید و تحویل پسماندهای خشک شامل غرفه ها و خانه بازیافت، گلماند و پسماندمارکت منطقه ۸ جمع آوری شده و تعداد این مراکز به ۲۲ مورد رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ با توجه به اهمیت داشتن مدیریت پسماند و موضوع تفکیک از مبدا ، تا کنون ۱۶ غرفه بازیافت، یک غرفه خانه بازیافت ، ۴ مرکز پسماند مارکت و یک غرفه گلماند در این منطقه  فعال شده که از این تعداد، ۷ مرکز در ناحیه یک، ۷  مرکز در ناحیه دو  و ۸  مرکز در ناحیه سه قرار گرفته است و در مجموع روزانه ۶ تن پسماند خشک ارزشمند از طریق مراکز مذکور جمع آوری می‌ شود که بیشترین مشارکت شهروندان در پسماند مارکت محله هفت حوض ثبت شده است.

در پی استقبال شهروندان از فعالیت پسماندمارکت ها، راه‌اندازی چهارمین پسماند مارکت در خیابان مدنی- نبش خیابان عبدلی با هدف دسترسی آسان شهروندان به مراکز تحویل پسماند خشک و افزایش مشارکت شهروندی در دستورکارقرار گرفت و با تجهیز این مرکز، هم اکنون دو پسماند مارکت در ناحیه ۳  فعالیت می کنند.

شایان ذکر است قیمت خرید پسماندهای خشک شهروندان از جمله  انواع پلاستیک، شیشه‌، فلزات و اقلام الکترونیکی براساس قیمت‌های مصوب ابلاغی سازمان مدیریت پسماند است و شهروندان می‌توانند معادل ریالی آن از اقلام موجود در این مراکز شامل مواد شوینده، لوازم منزل و... انتخاب کنند.

همچنین به منظور آشنایی شهروندان با موضوع تفکیک پسماند و ارتقا دانش و نگرش زیست محیطی به ویژه در حوزه مدیریت پسماند و مطابق با برنامه آموزشی تدوین شده، در سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از گروه های هدف در مجتمع های مسکونی، تجاری، ادارات، واحدهای آموزشی و برنامه های مناسبتی در مدت زمان یکهزار و ۱۵۲ ساعت توسط کارشناسان اداره مدیریت پسماند تحت آموزش مجدد بازیافت قرارگرفته اند و در ۵ ماه نخست سال جاری نیز آموزش ۴۸ هزار و ۹۰۰ نفر از شهروندان طی ۴۸۰ ساعت انجام شده است.

انتهای پیام/

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 42106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =