به گزارش خبرنگار شهر، مسعود درستی در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه اختلاف حساب با شرکت واگن سازی در سال ۱۴۰۰ بوده که در سال ۱۴۰۱ لحاظ نشده است، اظهار کرد: شرکت واگن سازی ۳۲ میلیارد تومان از ما طلب دارد که به دلیل عدم وجود اسناد، ما این موضوع را قبول نداریم. آخرین توافق این بوده که آخرین مستندات ارائه شود و در یک کارگروه این اسناد مورد بررسی قرار بگیرد و اگر مورد توافق قرار نگرفت به کمیسیون ماده ۳۸ برود.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه مشکل بهینه سازی مصرف سوخت رفع شده و ۵۵۰میلیارد تومان از این محل طلبکار شده ایم، خاطرنشان کرد: باید سازمان مدیریت اجازه پرداخت را بدهد که خوشبختانه عدد قابل توجهی است و از ظرفیت حضور شهردار تهران در هیات دولت بهره خواهیم برد.
وی با تأکید بر اینکه قرارداد بیمه در پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام می رسد، تصریح کرد: تمام دارایی های انبار در آن زمان بیمه شده و پس از آن دارایی ها بیمه ندارد؛ آخرین قرارداد ما با بیمه ایران به اسفندماه سال ۱۴۰۰ برمی گردد که مقرر شده قرارداد شناور با بیمه ایران منعقد شود.
درستی با اعلام اینکه از گذشته شرکت دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زیان ده بوده است، یادآور شد: ما هیچ امیدی به اینکه در آینده به شرکت سودده تبدیل شویم، ثبت نکرده ایم و این بند در گزارش سال ۱۴۰۱ لحاظ نشده است.
وی افزود: در اواخر سال ۹۷ مقرر می شود که بر اساس یک تفاهم نامه طی ۹ ماه شهر جدید هشتگرد هزینه ها را پرداخت کند و بهره برداری آغاز شود؛ دو سال از آن ۹ ماه گذشته و در ۳۱ مردادماه جلسه ای با استاندار البرز و مدیرعامل شهر جدید هشتگرد داشتیم و صورت جلسه ای امضا شد که بر اساس آن زمینی به شهرداری تهران برای پرداخت مطالبات گذشته و آینده تحویل داده شود.
درستی با بیان اینکه در ۱۵ مهرماه نیز جلسه بعدی برگزار می شود، تأکید کرد: تاکنون زمینی انتقال داده نشده اما قول دادند که تا ۱۵ مهرماه تحویل زمین انجام خواهد شد اما به این معنا نیست که اقدامات را در مسیر هشتگرد متوقف کنیم.
با افزایش سرمایه از شمول ماده ۱۴۱ خارج میشویم
وی با اشاره به زیان انباشته نزدیک به ۱۴۰ هزار برابری شرکت مترو، یادآور شد: ۱۳۹ هزار برابر شدن نسبت به سرمایه شرکت که صفر است، عدد کوچکی است و ممکن است امسال از مرز ۱۵۰ هزار برابر نیز بگذرد اما به دنبال این هستیم که با افزایش سرمایه از شمول ماده ۱۴۱ خارج شویم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه ما امروز در ساختمانی مستقر هستیم که سند مالکیت آن در شرکت مترو وجود ندارد، گفت: شهرداری برای املاک و مستغلات خود آیین نامه هایی دارد اما موضوعات به هم گره خورده و نمی دانیم که تعیین تکلیف آن را می توانیم در سال ۱۴۰۲ باز کنیم یا خیر اما در ماه های اخیر پیگیری های متعددی را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در نیمه اول سال ۱۴۰۰ مالیات حقوق پرسنل به موقع پرداخت نشده بود، خاطرنشان کرد: از نیمه دوم به بعد مالیات حقوق کارکنان پرداخت شده و تا پایان امسال جرائم مشخص خواهد شد و به دنبال تعیین تکلیف و تقسیط جرائم هستیم. به احتمال زیاد این بند امسال از بند گزارش حسابرسی خارج می شود.
درستی با اعلام اینکه اساسنامه شرکت در شورای تحول اداری شهرداری در حال بررسی است، تأکید کرد: کاری که ما باید انجام می دادیم، صورت گرفته اما پیگیری های لازم را هم انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در یک یا دو سال اخیر تغییراتی در واگذاری اماکن تجاری و تبلیغاتی انجام شده است، گفت: تمام مزایده های ما در سامانه بارگذاری می شود و از کسی که می خواهد شرکت کند پیشاپیش به اندازه اجاره یک سال آینده، تضامین را دریافت خواهیم کرد. فضاهای تجاری شرکت بهره برداری مترو بسیار زیاد است و اینکه بازهم افراد بدحساب وجود داشته باشند و ما را درگیر دادگاه و شکایت کنند هم وجود دارد اما با توجه به وجود تضامین، سعی می شود که حق و حقوقی از شرکت ضایع نشود.
هنوز به سامانه جامع منابع انسانی متصل نشده ایم تا اطلاعات کارکنان را بارگذاری کنیم
درستی با اعلام اینکه در زمینه به روز رسانی اطلاعات کارمندان رسمی و قراردادی باید بگوییم که یک یا دو شرکت در سطح شهرداری هنوز به سامانه متصل نشده اند، خاطرنشان کرد: این امور را باید سازمان فاوا انجام دهد و به نظر می رسد که شرکت بهره برداری تا پایان امسال از سامانه جامع منابع انسانی برخوردار خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه در ۱۰ ماه اخیر حتی یک نفر از بیرون مجموعه وارد شرکت بهره برداری نشده، گفت: بنده ۱۰ ماه پیش به تنهایی وارد مجموعه شدم و حتی یک نفر را چه از شهرداری و چه خارج از شهرداری وارد مجموعه نکرده ام.
درستی اضافه کرد: ما به هیچ عنوان به سپرده های شرکت بهره برداری مترو دست نزده ایم. در شرکت مترو حساب سپرده ها وجود نداشت و عدد آن بسیار سنگین است اما در شرکت بهره برداری مترو، حساب سپرده ها وجود دارد و سالیان سال است که حساب تشکیل شده و استفاده از سپرده ها به هیچ عنوان وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: برای تعیین تکلیف بندهای گزارش حسابرسی، موارد را پیگیری و هر آنچه نتوانم انجام دهم را در یک ماه پیش رو در گزارشی ارسال خواهم کرد و فرصت خواهم خواست.
انتهای پیام/
نظر شما