ارتقای ایمنی معابر منتهی به مدارس در منطقه ۴

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ از اجرای ده ها طرح ترافیکی در اطراف مدارس خبر داد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس معابر سطح منطقه ایمن سازی شده و با علائم ترافیکی تجهیز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "حامد فتحی" با اعلام این خبر و با تاکید بر اهمیت ایمن سازی مدارس ابتدایی همزمان با طرح استقبال از مهر بیان داشت: بحث ایمن سازی مدارس پایه ابتدایی با توجه به فیزیک و جثه این کودکان به لحاظ قابل رویت نبودنشان توسط رانندگان  و کم توجهی و عدم آگاهی این گروه سنی نسبت به قوانین عبور و مرور از اهمیت بالایی برخوردار است و همین امر باعث شده است تا این مقطع تحصیلی نسبت به سایر مقاطع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به منظور رفاه حال دانش آموزان و دوری از هرگونه خطر احتمالی در تردد ایشان،   بلوک های عابر پیاده مقابل مدارس خط کشی شد. نصب تابلوهای هشدار دهنده شامل تابلوهای قرمز رنگ اخطاری درخصوص وجود مدارس و عبور دانش آموزان در مسیر و جانمایی تابلوهای آبی رنگ در محدوده خط کشی عابران پیاده از دیگر اقدامات در این طرح است.

فتحی گفت: این معاونت برای استقبال از کودکان کلاس اولی جلسات آموزشی ترافیکی جداگانه ای را برگزار کرد.

معاون شهردار منطقه ۴ در پایان گفت: حفظ سلامت و امنیت همه شهروندان به خصوص قشر کودک و نوجوان از وظایف اصلی و دغدغه مهم مدیریت شهری این منطقه است که خوشبختانه همواره بدان رسیدگی شده و می شود.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 42426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =