لایروبی کانال سرپوشیده دماوند در عمق ۶ متری

کانال ۳۵۰ متری دماوند در عمق ۶ متری زمین لایروبی و پاکسازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ شهرداری منطقه۸ عملیات لایروبی و پاکسازی این کانال سرپوشیده را به متراژ ۳ هزار و ۱۹۰ انجام داد.

عمق متوسط این کانال از سطح زمین ۶ متر با عرض متوسط ½ متر و طول حدود ۳۵۰ متر است که به دلیل آبگرفتگی احتمالی در فصل بارش به‌صورت مستمر پایش می شود.

این اقدام توسط عوامل اجرایی اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه، به منظورجمع‌آوری زباله‌ها، جلوگیری از انسداد مسیر آبراهه انهار، عدم انباشت زباله و آب‌ماندگی، جلوگیری آلودگی‌های محیط زیستی و آبگرفتگی احتمالی در این منطقه اجرا شد.با انجام این اقدام بیش از ۷ تن زباله و لای (لجن و گل) جمع‌آوری و پاکسازی شده است.

گفتنی است عملیات لایروبی و تخلیه کانال‌های سرپوشیده منطقه۸ به منظور افزایش بهداشت عمومی و جلوگیری از آبگرفتگی با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی با در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۸ قرار دارد.

همچنین کانال سرپوشیده دماوند در خیابان دماوند حد فاصل پدرثانی و سبلان قرار گرفته است و نیروهای خدمات شهری از طریق کانال های ورودی آبهای سطحی به عمق زمین راه یافته و نسبت به پاکسازی مداوم اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 42431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =