دورهمی گنجینه‌های شهر در دوشنبه‌های سالمندی

معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه ۲ گفت: با هدف تکریم منزلت و ارتقاء سطح نشاط و مشارکت اجتماعی سالمندان ویژه برنامه دوشنبه های سالمندی برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، اکرم رجای ، سالمندی را دوران حساسی از زندگی افراد دانست و افزود: این دوران که معمولا با ناتوانی های جسمی و تنهایی همراه است اگر به درستی درک و شناخته نشود می تواند زمینه ساز گوشه گیری، انزوا و ترک سالمندان از سایر گروه‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در همین راستا با درنظرگرفتن نیازهای خاص دوران سالمندی، جشنواره تابستانی دوشنبه‌های سالمندی، در بوستان ها و سرای محلات با ویژه برنامه هایی برای سالمندان اجرا می شود.

وی بیان کرد: ورزش و حرکات اصلاحی، شعرخوانی، برگزاری کارگاه آموزشی سلامت محور متناسب با نیاز سالمندان، بازی های سالمندی، ارائه میزهای خدمات سلامت با همکاری کانون پزشکان، خانه های بهداشت، دورهمی و خاطره گویی، برپایی نمایشگاه دستاوردها، نقد فیلم، کتاب خوانی، خدمات مشاوره، مسابقات مختلف آموزشی و فرهنگی از جمله برنامه های اجرایی در دوشنبه های سالمندی است.

معاون شهردار منطقه ۲ خاطرنشان کرد: طرح «دوشنبه های سالمندی» با اختصاص یک روز در هفته به سالمندان شهر، بستری برای درخشش بهتر آنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و هنری فراهم می کند.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 42450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =