بازسازی ۱۲۶ اتوبوس پایتخت در نیمه نخست سال/ اتوبوس مدرسه برای جابه‌جایی دانش‌آموزان، به مراکز آموزشی اعزام می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تعداد ۵۲ دستگاه اتوبوس تا ابتدای مهرماه بازسازی و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش شهر، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: افزایش تعداد ناوگان اتوبوس در خطوط پر تقاضا و رفع نقص اتوبوس‌های عمومی و خصوصی شاغل در خطوط تندرو و عادی از جمله اقداماتی است که به منظور کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در محدوده مراکز آموزشی و دانشگاهی انجام شده است.

علیزاده از گشت‌های بخش عمومی و خصوصی به منظور نظارت بر وضعیت خطوط اتوبوسرانی در نقاط پر مسافر و تقاطع‌های اصلی خبر داد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در ایستگاه‌های پرمسافر، استقرار اتوبوس‌های کمکی جهت جابه‌جایی مسافر در هنگام نیاز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: بر اساس تجارب سنوات گذشته، در آغاز مهرماه هماهنگی و استقرار واحدهای امداد خودرو برای رفع مشکلات فنی اتوبوس‌ها و جلوگیری از انسداد شبکه معابر نیز صورت می‌گیرد.

علیزاده با بیان اینکه از ۱۲۶ دستگاه اتوبوس بازسازی شده از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۷۴ دستگاه مربوط به عملکرد فروردین تا ابتدای شهریورماه بوده، افزود: تعداد ۵۲ دستگاه اتوبوس نیز تا ابتدای مهرماه بازسازی و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در مورد تسهیل سرویس‌دهی به دانش آموزان براساس پیش بینی‌های انجام شده توضیح داد: در ۲۰ خط سطح شهر اتوبوس‌هایی با عنوان «اتوبوس مدرسه» فعالیت خواهند داشت که این اتوبوس‌ها در ساعات شروع و پایان کار مدارس به ایستگاه‌های مشخص شده (مراکز آموزشی معینی) اعزام و آماده جابجایی دانش آموزان و ارائه خدمات خواهندبود.

همچنین؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره اقدامات فرهنگی و اموزشی این سازمان ویژه استقبال از مهرماه و بازگشایی مدارس به اجرای پویش «دوست من اتوبوس» در ایستگاه‌های مدارس و اجرای طرح همیار اتوبوس در سطح شهر اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/
 

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 42541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =