یادواره شهدای منطقه ۴ در شمال شرق تهران با شکوه برگزار شد

همزمان با ایام چهلمین روز از شهادت سالار شهیدان و روزهای در پیش روی عزاداری رسول خاتم(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) عطر و بوی شهیدان و خانواده های گرامیشان مشام شهروندان منطقه ۴ را معطر کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" در این مراسم گفت: ارج نهادن مقام والا و شامخ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و سلامت و ... از وظایف مهم و دغدغه های همیشه مدیریت شهری این منطقه بوده و هست.

کمالی زاده ادامه داد: اهمیت اینچنین مراسماتی به منظور انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروزی و زنده نگاه داشتن یاد، خاطره و حماسه ها و دلیری های این جوانمردان است.
شهرداری منطقه ۴ ادامه داد: نسل به جامانده انسان های دنیای امروزی،   نیازمند راه و روش و ایده و افکار چنین بزرگانی است تا به سرمنزل مقصود رسد.

وی انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروزی و جوانان را از جمله اهداف برگزاری یادواره های شهدا بر شمرد و اظهار کرد: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان های شهداست.

شهردار  منطقه ۴ افزود: این منطقه مفتخر به آن است که ۲۰۳۰ شهید بزرگوار ائم از شهدای انقلاب، جنگ، مدافع حرم، سلامت و ... را در خود جای داده و رسیدگی و توجه به خانواده های معزز و گرامی ایشان و حفظ یاد و خاطرات جان برکفی های ایشان از وظایف اصلی ما به شمار می رود.

کمالی زاده در خصوص تلاش بی ثمر و بیهوده دشمنان درخصوص کم رنگ کردن نقش شهدا در زندگی امروزی سخن راند و گفت: امروزه دشمنان ارج و قرب به شهدا را نشانه گرفته اند و تمام تلاش خود را در بی ارزش نشان دادن نقش این بزرگمردان داشته تا آنها را در زندگی امروزی مردم به خصوص نسل و قشر جوان کمرنگ نمایند،   اما خوشبختانه مردم غیور و قدرشناس همواره دلاوری ها و رشادت های ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار داده و رهرو راه پربرکت ایشان هستند.

همچنین؛ در این مراسم که با حضور شهردار تهران، شهردار منطقه ۴، فرمانده قرارگاه نصر ثارالله، فرمانده قرارگاه ناحیه کربلا، فرمانده سپاه تهران، رییس آموزش و پرورش منطقه۴ و جمعی از بزرگان و مدیران شهری برگزار شد،   پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس تشییع و به خاک سپرده شد.

 انتهای پیام/

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 42546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =