امضای تفاهم نامه شهرداری منطقه ۱۴ با آموزش و پرورش در آستانه ماه مهر

همزمان با فرا رسیدن فصل بازگشائی مدارس، تیم های عملیاتی و اجرایی منطقه ۱۴ بسیج شدند تا با تمهیدات ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری در مدارس و محیط پیرامونی مراکز آموزشی شرایط را برای حضور پرنشاط، امن و ایمن بیش از ۷۰ هزار دانش آموز دارالمومنین تهران مهیا کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی شهردار منطقه طی تشکیل ستاد اجرایی استقبال از مهر با مسئولان آموزش و پرورش و تمامی نهادهای خدمت رسان  و طی امضای تفاهم نامه توسعه و تجهیز مدارس، دستور احصای مشکلات، ایمن سازی، زیباسازی و بهسازی محورها و محیط های منتهی به مدارس را در قالب  طرح ضربتی تا پیش از آغاز سال تحصیلی صادر کرد.

یزدی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه های ارزشمند و آینده سازان این مرزو بوم هستند و ایجاد محیطی سرشار از امنیت، ایمنی و پاکیزگی  برای افزایش روحیه، نشاط و شادابی دانش آموزان در آغازین روزهای سال تحصیلی دغدغه مدیریت شهری است، گفت: بر این اساس و با هدف ارتقاء سطح خدمات و مهیا شدن بستر فعالیت آموزشی و فرهنگی در مباحث شهری، زیباسازی، ایمنی معابر، بازپیرایی فضای سبز و  بهسازی و زیباسازی محیط های داخلی و پیرامون مدارس اقدامات لازم در حال اجراست.

عملیات اجرایی بازشدن گره های ترافیکی، نصب علائم ترافیکی و خط‌کشی محوری خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به تمام مدارس سطح منطقه تا  طرح های آموزشی چون سفیران ترافیک و کانون دوچرخه سواری دانش آموزان با موضوع عبور و مرور ایمن از جمله فعالیت هایی است که به گفته یزدی در حوزه ترافیک و با همکاری پلیس راهور  در آستانه فصل بازگشایی مدارس در حال اجراست.

وی همچنین از شستشو و رفت و روب اساسی محوطه مراکز تحصیلی، ترمیم و بهسازی پل های عابر پیاده مقابل مدارس، پاکسازی، بهسازی و زیباسازی معابر و محیط های داخلی و پیرامون مدارس، بازپیرایی فضای سبز، لکه گیری آسفالت پیاده رو ها و معابر اطراف مدارس همچنین رفع خطر، حذف موانع فیزیکی و نازیبایی‌های بصری به عنوان دیگر موارد اجرایی در  طرح استقبال از مهر نام برد.

ستاد اجرایی استقبال از مهر در منطقه ۱۴ در حال خدمت رسانی است 

شهردار منطقه ۱۴ در ادامه با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت  مدارس دولتی  و توجه  به ارتقای سطح و کیفیت از لحاظ آموزشی و تربیتی، یاداور شد: مدیریت شهری منطقه ۱۴ پای کار است تا در همکاری با آموزش و پرورش و همیاری نهادهای خدمت رسان همچنین با تشکیل گروه خیرین دارالمومنین تهران برای احصای مشکلات و کاهش مخاطرات محصلان و خانواده ها  و استفاده و دسترسی به این فضاهای آموزشی  اقدام لازم را انجام دهد.

یزدی افزود: بر این اساس شهرداری علاوه بر تجهیز اقلام مورد نیاز مدارس، «بسته های مهر» را به دانش آموزان کم برخوردار منطقه اهدا می کند.

شهردار منطقه ۱۴ در پایان با تاکید بر اهمیت فعالیت آموزش و پرورش و اجرای برنامه های آموزش محور در ترویج فرهنگ انقلابی بین  نسل جدید گفت: همه در قبال تبیین ارزش‌های انقلاب و خون شهدا مسئول هستیم و باید بتوانیم مسیر فعالیت‌های خود را در این راستا و آشنایی نسل جوان به‌ویژه دانش‌آموزان با مبانی انقلاب و ارزش های دوران دفاع مقدس برای مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام و ایران  همسو سازیم.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس و در موضوعات مختلف مذهبی، اجتماعی و فرهنگی پای کار  هستیم و تلاش داریم علاوه بر تمهیدات شهری با اجرای شیوه نامه ابلاغی مبنی بر فعالیت ستاد و اجرای برنامه های متنوع آموزش محور در همکاری با آموزش و پرورش  سال تحصیلی شاد و خاطر انگیزی را برای دانش آموزان این بخش از پایتخت رقم بزنیم.

همچنین؛ ستاد اجرایی استقبال از مهر با حضور شهردار، مدیران شهری، رئیس اموزش و پرورش منطقه، نهادهای خدمت رسان انتظامی، راهور، هلال احمر و... و با امضای تفاهم نامه توسعه و تجهیز مدارس و ابلاغ شیوه نامه اجرایی از سوی اداره کل آموزش شهروندی شهرداری تهران در خصوص استقبال از مهر به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 42573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =