اصلاح الگوی مصرف منابع و انرژی در ۳۳ ساختمان شهرداری منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از اصلاح الگوی مصرف منابع و انرژی در ۳۳ ساختمان منتخب منطقه برای تحقق احکام ابلاغی سازمان اجرایی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر، نقشه راه انرژی ابلاغی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز در ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست افزود: در راستای عمل به نقشه راه انرژی ابلاغی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و به منظور کاهش مصرف منابع و انرژی در ساختمان معاونت شهری و محیط زیست، اقداماتی جهت کاهش مصرف اجرایی شد.

به گفته وی؛ تعویض لامپ‌های سوخته و جایگزینی با لامپ‌های کم مصرف، درزگیری پنجره‌ها، عایق کاری لوله‌های آب گرم و سرد، عایق کاری منابع انبساط، اصلاح کلید پریزها، نصب سایه‌بان بر روی کولرهای آبی، آموزش و هماهنگ سازی کارکنان برای مدیریت در مصرف منابع، تنظیم سیستم‌های سرمایشی بر روی دمای ۲۴درجه، خاموش کردن تجهیزات با مصرف بالا در ساعات اوج مصرف وتجهیزات در پایان وقت اداری و ... به منظور مدیریت مصرف منابع و انرژی انجام شد تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از استفاده از سوخت‌های فسیلی، به کاهش هزینه‌های سازمان و مبالغ قبوض انرژی منجر شود.

همچنین با انتقال ۴دستگاه آبگرمکن خورشیدی به ساختمان اداره‌های محیط زیست و بازیافت، قسمتی از آب گرم موتورخانه ساختمان از محل انرژی پاک خورشیدی تامین خواهد شد.

انتهای پیام /

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 42669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =