شهرداری منطقه ۲ به استقبال فصل بارندگی می رود/اجرای طرح پاکسازی و لایروبی کانال ها و مسیل ها

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: با اجرای طرح فوریتی، مسیل‌ها و کانال‌های این منطقه لایروبی و پاکسازی می شوند.

به گزارش شهر به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه از اجرای طرح فوریتی نظافت، پاکسازی و لایروبی و رسوب برداری شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی در سطح منطقه خبر داد و گفت: در این طرح تمامی انهار، کانال ها و مسیل های سطح محدوده نواحی نه گانه منطقه لایروبی و پاکسازی خواهند شد.

وی افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در این خصوص، لایروبی و پاکسازی مسیر دو رود دره فرحزاد و درکه به صورت مستمر و فوریتی در دستور کار ویژه  این معاونت قرار گرفته است.

معاون شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه این اقدامات با هدف جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیلاب، به هنگام بارش نزولات آسمانی صورت می گیرد گفت:  در همین راستا  ضمن لایروبی و رسوب برداری حوضچه‌های رسوبگیر اصلی، در اجرای این طرح مجموعاً ۶۳ کیلومتر مسیل، کانال اصلی و کانال های فرعی  با استفاده ازعوامل کارگری، ماشین آلات و ادوات سنگین لایروبی، نظافت و پاکسازی می‌شوند تا هنگام بارش‌های زمستانی کانالها و مسیل‌های مذکور جهت جمع آوری و هدایت آب های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی در سطح این منطقه با مشکلی مواجه نشوند.

به گفته طاهری؛ ۱۲ رشته قنات فعال از مجموع ۴۴ رشته قنات در منطقه ۲ نیز بطور مستمر  مورد بازبینی و درصورت نیاز لایروبی می‌شوند.

انتهای پیام/

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 42718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =