تدوین «طرح تفصیلی» با تکیه بر رویکردهای نوین

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:مسائل کالبدی و اجتماعی با یکدگیر ارتباط دو سویه دارند، از شهرداری درخواست داریم با توجه به فرا رسیدن زمان بازنگری «طرح تفصیلی»، آن را با تکیه بر رویکردهای نوین تدوین کند.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ضرورت بازنگری طرح تفصیلی، اظهار کرد: در دو سال اخیر بازدیدهایی از فضاهای بی دفاع شهری و فضاهایی از این قبیل داشتیم.

وی با بیان اینکه مسائل کالبدی و اجتماعی با یکدگیر ارتباط دو سویه دارند، یادآور شد: از شهرداری درخواست داریم با توجه به فرا رسیدن زمان بازنگری «طرح تفصیلی»، آن را با تکیه بر رویکردهای نوین تدوین کند.

شمس احسان تأکید کرد: ضرورت دارد از رویکردهای مبتنی بر روح شاداب مبتنی بر خرد جمعی برای تدوین طرح تفصیلی شهر تهران استفاده شود.

 جعفر شربیانی دیگر عضو شورا نیز در خصوص اهمیت پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهر تهران، اظهار کرد: امروز دو پروژه ترافیکی و عمرانی در جنوب شهر تهران در حال اجراست که یکی از این طرح‌ها تقاطع غیرهم سطح بزرگراه شهید نواب صفوی و شهید تندگویان است و امیدواریم اهتمام ویژه‌ای برای این طرح‌ها صورت بگیرد.

وی افزود: دسترسی بزرگراه شهید آوینی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز دیگر طرحی است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ البته افتتاح بخشی از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ نیز طرح مهمی است.

شربیانی با بیان اینکه امیدواریم این پروژه که نشان دهنده عملکرد مدیریت شهری است سرعت بگیرد، یادآور شد: موضوع مهم دیگر حماسه بزرگ اربعین است؛ محل استقرار زائران پاکستانی بقعه بی بی شهربانو(ع) در شهرری است که خدماتی به این افراد ارائه می شود اما در مجموع حضور این افراد اجرای برنامه های فرهنگی را می طلبد و از شهرداری درخواست داریم برنامه های خود را در این خصوص ارائه دهد.

انتهای پیام/

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 42740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =