یک روز بدون خودرو در شرق تهران

همزمان با روز جهانی بدون خودرو ،خیابان مسیل منوچهری به روی خودروها بسته و برنامه های شاد و سرگرم‌کننده‌ای با تمرکز بر روی مدهای حمل‌ونقل پاک برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  همزمان با روز جهانی بدون خودرو، شهروندان با هماهنگی شهرداری منطقه۱۳ در اقدامی همسو با بسیاری از کلان شهرهای جهان و مناطق پایتخت با همکاری عوامل راهور در خیابان مسیل منوچهری (حدفاصل خیابان قاضی و ملکی) به طول بیش از ۱ کیلومتر، ساعاتی را بدون عبور خودرو و سایر وسایل نقلیه موتوری سپری کردند.
رویداد روز جهانی بدون خودرو با حضور صادقی جهانی معاون مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، جمعی از مدیران و مسئولان شهری، شهروندان و دانش آموزان شرکت کننده در طرح «دوچرخه سواری دانش آموزی» و دانش آموزان شرکت کننده در طرح «سفیران ترافیک» برگزار شد.
سید امیر سید هنجن، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه۱۳، در این برنامه، روز جهانی بدون خودرو را فرصتی مناسب برای ترویج دوچرخه سواری، پیاده‌روی و حرکت به سمت حمل و نقل پاک دانست و از شهروندان خواست تا سفرهای شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام دهند یا در خریدهای روزانه خود، از دوچرخه استفاده کرده یا پیاده روی کنند.
صادقی جهانی، معاون مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در رویداد روز جهانی بدون خودرو با بیان اینکه مدلهای حمل و نقل پاک مانند پیاده‌مداری، دوچرخه و اسکوتر سواری هستند، اظهار کرد: هدف از رویداد روز جهانی بدون خودرو، فرهنگ سازی برای استفاده کمتر از وسایل نقلیه دودزاست تا شهروندان مسافت‌های کم را از سیستم‌های حمل‌ونقل پاک استفاده کنند.
از جمله برنامه‌های مراسم روز جهانی بدون خودرو در منطقه۱۳، برگزاری مسابقات شاد و متنوع مانند دوچرخه سواری، گروه نمایش ترافیکی، انواع بازی‌های خیابانی متنوع شامل منچ ، مار و پله ، لی لی و..، اسکیت بُرد، دارت، فوتبال دستی ، ورزش های تک نفره و ... برای کودکان و نوجوانان به‌ همراه اهدای جوایز بود.
این رویداد با هدف ایجاد محیطی شاد و مفرح برای دانش آموزان در آستانه سال جدید تحصیلی و آشنایی شهروندان با مفاهیم شهر انسان‌محور و ترویج پیاده‌روی،دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پاک برگزار و با استقبال خانواده ها در منطقه۱۳ مواجه شد.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 42902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =