گذران یک روز بدون خودرو با بازی های کودکانه در شمال تهران 

معاون شهردار منطقه یک: ویژه برنامه روز جهانی بدون خودرو با هدف تحقق شهر انسان محور با حضور خانواده ها و کودکان در شمال تهران اجرا شد.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، علیرضا اسفراینی نژاد سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه گفت: در روز جهانی بدون خودرو، خودروسواران تشویق می شوند تا در سال، یک روز از اتومبیل خود استفاده نکنند.
 وی افزود: ترویج و توسعه‌ دوچرخه ‎سواری و پیاده ‎روی به عنوان یک شیوه‌ کارآمد جابه‌جایی در مسافت‌ های کوتاه سبب کاهش وسایل نقلیه موتوری به عنوان اصلی ترین مولد آلاینده‌ها و منتشر کننده‌ گازهای سمی و همچنین کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و در نتیجه صرفه‌جویی اقتصادی خانوار و حفظ محیط زیست و ایجاد سرزندگی در افراد جامعه خواهد شد.
 اسفراینی نژاد تشریح کرد: به مناسبت این روز از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در ناحیه ده منطقه ، خیابان خندان حدفاصل خیابان ابوذر تا میدان سوهانی، محیطی برای شهروندان مهیا شد تا بتوانند در امنیت کامل پیاده ‎روی و دوچرخه سواری کنند.

 به گفته وی اجرای فعالیت‎های ورزشی از قبیل فوتبال دستی، بازی‎های بنری خیابانی، شوت دارت، نقاشی زمینی، دوچرخه سواری، اسکوتر برقی، میز نقاشی کودکان و محیط زیست، اجرای زنده خاله ستاره وعروسک های تن پوش از دیگر برنامه های ‎ اجرا شده در این پویش بود.

 گفتنی است این پویش با همکاری و مشارکت پلیس راهور، شهرداری ناحیه ده، ادارات اجتماعی، ورزش و محیط زیست، NGO های آل حسنی، ریحانه النبی و یاس نبی و حضور دانش آموزان با اجرای مسابقه، توزیع جوایز و پذیرایی برگزار شد.

۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: 42942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =