مراکز بهاران برای کارتن‌خواب‌ها دوربرگردان زندگی است

یکی از مأموریت‌های شهرداری تهران تأمین زیرساخت‌هایی بنام مراکز بهاران جهت اشتغال معتادان متجاهر است.

سید مالک حسینی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درباره جزئیات این خبر بیان کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر هر فردی که تحت عنوان معتاد متجاهر معرفی می‌شود و اصرار بر مصرف مواد مخدر دارد و مصرف‌کننده حرفه‌ای است، به مراکز ماده ۱۶ منتقل و به مدت ۶ماه در آن مراکز نگهداری شده و بعد از ترک به مراکز بهاران منتقل می‌شود.
او درباره تکلیف شهرداری با معتادان متجاهر در مراکز بهاران افزود: بازتوانی روحی و روانی این افراد،  مهارت‌آموزی و در نهایت فرآیند بازگشتشان به جامعه از تکالیف شهرداری در این مراکز است. دستگاه‌های دولتی عملکرد قابل توجهی در موضوع پیشگیری داشته‌اند و  نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی در فرهنگ سازی و برنامه سازی در این زمینه هم خاص و پررنگ‌تر است.
به گزارش رادیو گفتگو حسینی در ادامه بیان کرد: مسئله اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی دو موضوع بسیار مهم و حیاتی برای جامعه شهری بوده و از همین رو زمانی که از یک معتاد متجاهر صحبت به میان می‌آید مستلزم این است که به فکر هزینه های او غیر از درمان نیز باشیم.  موضوع مهم و پر رنگ برای نگه داشتن هر نفر در مراکز ماده ۱۶، مبلغ ۳۰ هزار تومان در روز است و فرد معتاد متجاهر برای یک دوره ۳ ماهه نزدیک به ۳میلیون تومان هزینه مستقیم برای دولت به همراه دارد.

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 4305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =