ضرورت ارتقای سواد رسانه برای شناسایی اخبار جعلی و شایعات در جامعه

یادواره شهدای مدافع حرم فاطمیون با حضور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در باب‌الرضای تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار این منطقه در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم فاطمیون ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حفظ نام و یاد شهیدان در تاریخ این کشور یک تکلیف همگانی است و افتخار می کنم امروز در خدمت خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و میزبان فرزندانی هستیم که پدرشان برای دفاع از حرمین مطهر جانفشانی کردند.

وی افزود: اجر خانواده شهدا را کمتر از خود شهید نمی‌دانیم. شهید محور فداکاری است، اما صبر همسران، پدران و مادران ستودنی است.

شیری با اشاره به مقاومت و پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر جنگ های نظامی، فرهنگی واقتصادی استکبار گفت: امروزه دشمن با جنگ ترکیبی پا به میدان گذاشته، که تنها راه مقابله و پیروزی در این جنگ نیز  ارتقای سواد رسانه و افزایش آگاهی است.

شهردار منطقه ۱۵ بر اهمیت سواد رسانه‌ای در برخورد با هجمه‌های دشمنان، تاکید کردگفت: در حوزه سواد رسانه باید اطلاعات خود را ارتقا داده و با شناخت مسیر رسانه، توان تشخیص صحت و سقم اخبار و اخبار جعلی و شایعات را داشته باشیم.

وی به به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: ما به قله نزدیک هستیم و به برکت خون شهدا به سلامت از این مسیر نیز عبور می کنم و به قله خواهیم رسید. چرا که پای مکتب امام (ره) ایستاده‌ایم و فرزندان شهدا نیز این نهضت را ادامه داده اند.

سید احمد علوی: شهدای فاطمیون مصداق‌های بارز مقاومت هستند

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: ما به خانواده شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم بدهکاریم و بی شک نمی توانیم فداکاری های آنها را جبران کنیم.

وی افزود: شهدای فاطمیون مصداق‌های بارز مقاومت هستند به آنها و خانواده های معظم شان ادای احترام می کنیم که با تاسی از سیدالشهدا و در راه امام(ره) و انقلاب ثابت قدم ماندند و با افتخار از آنها به عنوان شهید فاطمیون یاد می‌شود.

این یادواره همزمان با هفته دفاع مقدس با هدف زنده نگهداشتن فرهنگ شهدا و گرامیداشت رشادت‌ها و دلیری‌های شهدای فاطمیون در دفاع از حرم با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۵، رئیس بنیاد شهید منطقه، معاون ناحیه مقامت بسیج مالک اشتر، معاونان و شهرداران نواحی و مدیران شهری منطقه و خانواده های معزز شهدای مدافع حرم برگزار شد.

تولد بیادماندنی فرزندان شهدای فاطمیون

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل و قدردانی شد همچنین برای  ۳۰ فرزند شهدای مدافع حرم متولد مرداد، شهریور و مهر ماه جشنی شاد و به یادماندی گرفته شدو فرزندان شهدا تصاویر به یاد ماندنی ثبت کردند.

انتهای پیام/

۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 43105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =