لزوم سرمایه گذاری و تعبیه امکانات برای معلولین در جامعه با استفاده از روش های تمام شماری

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: در فضاهای اجتماعی هر میزان اختلاط و تعاملات اجتماعی میان قشرها و گروههای مختلف جمعیتی ارتقا یابد به همان نسبت در آن جامعه شور و نشاط تقویت می شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وحید قربانی در بیستمین نشست ستاد کمیته فنی و تحقیقاتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که با حضور اعضای کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: دغدغه اعضای ستاد بر مناسب سازی درست و هدفمند فضاهای عمومی کشور است تا همه شهروندان با خیالی آسوده و راحت از این فضا استفاده بهینه را داشته باشند.

مدیر کل دفتر فنی  و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه معلولین و ناتوانان جسمی بخشی از جامعه شهروندی کشورمان هستند؛ گفت: باید برای این بخش از جمعیت که شرایط زیستی خاص و متفاوتی دارند؛ برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.
او در این خصوص گفت: باید امکانات عمومی لازم را برای استفاده قشر معلولین و ناتوانان جسمی در کشور تعبیه کنیم تا این بخش از جمعیت بتوانند همانند دیگر شهروندان از امکانات عمومی شهر از حمل و نقل گرفته تا پیاده روها استفاده کنند.

قربانی با اشاره به اینکه برای تحقق این مهم نیازمند سرمایه گذاری های جدی عمرانی هستیم؛ گفت: مناسب سازی امکانات و فضاهای عمومی شهر نیاز امروز کشور است و برای این امر باید از نظرات کارشناسان و خبرگان این حوزه استفاده شود.

او در ادامه به استفاده از دو روش نمونه شماری و تمام شماری در کارهای علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: تاکنون رسم بر این بوده که از روشهای نمونه گیری برای اتخاذ تصمیمات و راهبردها استفاده کرده ایم.
مدیر کل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور اضافه کرد: امروز در دنیا به سبب پیشرفت های تکنولوژیکی استفاده از روش های تمام شماری رایج شده و باید در کشور به سمت استفاده از روش ها حرکت کنیم.
قربانی اظهار کرد: می توان با نصب اپلیکیشنی در گوشی های همراه امکان بهره گیری از روش های تمام شماری را فراهم ساخت. با استفاده از این روش بهتر می توانیم سرمایه گذاری و تعبیه امکانات را برای معلولین فراهم سازیم.
قربانی گفت: در حوزه خدمات بانکی می توان با استفاده از همین نرم افزارها، مناسب ترین مکان استفاده از خدمات بانکی را در شهر شناسایی و با تخصیص امکانات، امکان بهره برداری را برای قشر معلولین فراهم سازیم.
مدیر کل دفتر فنی  و عمرانی وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: در فضاهای اجتماعی هر میزان اختلاط و تعاملات اجتماعی میان قشرها و گروه های مختلف جمعیتی ارتقا یابد به همان نسبت در آن جامعه شور و نشاط تقویت می شود. بنابراین باید فضایی فراهم سازیم تا این امکان تعامل و ارتباط در جامعه تقویت شود.

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 4313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =