طرح‌های شکست حصرآبادان اکران فرهنگی شد

همزمان با ۵ مهرماه سالروز شکست حصر آبادان طرح‌های فرهنگی این روز به همت سازمان زیباسازی در فضای تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران؛ همزمان با ۵ مهرماه سالروز شکست حصر آبادان طرح‌های فرهنگی این روز به همت سازمان زیباسازی در فضای تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

بر اساس این گزارش، با حصر آبادان، امام خمینی (ره) در یک دستور قاطع فرمودند:« حصرآبادان باید شکسته شود.» سرانجام عملیات ثامن‌الائمه(ع) با هدف انهدام نیروهای دشمن در شرق کارون و تصرف و این منطقه، در ساعت یک بامداد پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با رمز مقدس " نصرمن‌الله و فتح قریب " آغاز شد. این عملیات نتایجی را چون خارج شدن قوای دشمن از شهر آبادان، آزاد شدن دو جاده مهم اهواز - آبادان و ماهشهر _ آبادان و آزادسازی کامل شرق کارون به وسعت ۱۳۰ کیلومتر مربع در پی داشت. عملیات ثامن‌الائمه (ع) نخستین عملیات از چهار عملیات بزرگ و موفق «ثامن‌ الائمه(ع) »، «فتح‌المبین» ، «طریق‌القدس» و «بیت‌المقدس» است که برای آزادسازی مناطق اشغالی و با اجرای آن به فرمان فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت شکست حصر آبادان تحقق یافت.

انتهای پیام/

۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 43130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =