بهره‌مندی بیش از ۲۰ هزار نفر شهروند از خدمات آموزشی سلامت‌محور در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۲۰ هزار نفر شهروند از خدمات آموزشی سلامت‌محور در خانه‌های سلامت و اماکن عمومی بهره‌مند شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار این منطقه اظهار کرد: در راستای ارتقای آگاهی و سواد سلامت شهروندان، برنامه های آموزشی محلات ۱۳ گانه تدارک دیده می شود. همچنین با عنایت به قرار گرفتن دو ناحیه در محدوده حریم برنامه‌های آموزشی در این محدوده در مدارس و مساجد و بوستان‌ها با مشارکت مربیان سلامت ارگان‌های زیر ربط سلامت هماهنگ و اجرا می‌شود. 

وی با اشاره به برگزاری ۸۰۹ کلاس و کارگاه با حضور ۲۳ هزار و ۲۷۳ نفر از شهروندان در ۶ ماهه اول سال از افزایش استقبال شهروندان از خدمات آموزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر کلاس‌های حضوری، همایش و وبینارهای آموزشی، برنامه هایی در قالب تئاتر و سینما سلامت نیز با موضوع های مهارت های زندگی، بهداشت و خود مراقبتی، مهارت های رفتاری کودکان، جوانی جمعیت و پیشگیری از سقط جنین و حفاظت از محیط زیست در محلات برگزار شده است .

شهردار منطقه ۱۹ با تاکید بر اینکه برنامه های آموزشی در برگیرنده تمام گروه های سنی شامل سالمندان، کودکان، مادران و جوانان است، عنوان کرد: شهروندان می توانند نیازهای آموزشی خود را  با مسئولین خانه های سلامت در سرای محلات در میان بگذارند تا برنامه ریزی برای برگزاری برنامه ها صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛ این برنامه‌ها با مشارکت نهادها و سازمان‌های ذیربط سلامت و انجمن‌های تخصصی فعال در حوزه سلامت از جمله انجمن های جراحی‌های غیر تهاجمی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیروی انتظامی، بهزیستی، دانشکده پردیس دندانپزشکی دانشگاه تهران برگزار می شود.
انتهای پیام/ 

۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 43212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =