امانی مشکلات محله جوادیه را مطرح کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران مشکلات محله جوادیه در منطقه ۱۴را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه در منطقه ۱۴، اظهار کرد: ۱۴ محله از ۲۱ محله منطقه ۱۴ جزء دو هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محله جوادیه ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: از ۱۶ هکتار بافت فرسوده ناحیه دو منطقه ۱۴ بیش از ۴۰ درصد از آن در محله شیوا و جوادیه واقع شده است.

وی با اعلام اینکه تنها فضای سبز محله باغ گلی است که متعلق به سازمان اوقاف است و می توان آن را خریداری کرد و به ساخت بوستان اختصاص داد، یادآور شد: اگر شهرداری نسبت به خریداری و تهاتر این ملک اقدام کند، می توان آن را به بوستان تبدیل کرد.

امانی با اشاره به جولان موش ها در این محله، تصریح کرد: نیروهای سازمان پسماند برای نظارت بر عملکرد پیمانکاران در مناطق حضور دارند تا روند فعالیت آنها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه نظافت معابر، جمع آوری زباله ها و ضایعات، آلودگی های صوتی ناشی از ساخت و ساز، سد معبر، طعمه گذاری موش ها، آبیاری درختان باغچه ها، رفع خطر درختان خشک از جمله درخواست ها مردم در اکثر محلات است، یادآور شد: این موارد در سامانه ۱۳۷ به ثبت رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هزار و ۲۰۰ آسفالت توزیع شده و ۱۰ هزار متر نهر ساماندهی شده است، یادآور شد: مردم از آسفالت معابر رضایت داشتند؛ البته هنوز پیاده روها آسفالت نشدند که باید در این زمینه اقدام شود.

وی با اشاره به نگرانی مردم نسبت به ساماندهی اتباع، خاطرنشان کرد: در محله جوادیه ۲۰۰ خانوار از اتباع زندگی می کنند که باید ساماندهی شوند.

امانی گفت: تکمیل آسفالت خیابان ها، جمع آوری معتادان متجاهر، ساماندهی سد معبر در میدان شهید بروجردی، تأمین روشنایی معابر، نظافت و جمع آوری زبانه و مواردی از این قبیل از جمله درخواست های مردم در محله جوادیه بود.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با تأکید بر اینکه نباید به محله جوادیه با تجمع معتادان متجاهر همراه باشد، اظهار کرد: با وجود مشکلات موجود، این محله مردم متدینی دارد.

وی افزود: فضاهایی در محله جوادیه وجود دارد که می توان نسبت به تملک آن اقدام کرد تا بتواند به بوستان و فضای سبز تبدیل شود.

امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: ما پس از تذکراتی که به دنبال بازدیدها انجام می شود، موارد را پیگیری می کنیم و همین پیگیری برای رفع مشکلات، وضعیت محلات را بهبود می دهد.

وی ادامه داد: فرسودگی بسیار زیادی در برخی محلات وجود دارد و نیاز است که به طور جدی به آن پرداخته شود. مردم این منطقه دو هزار و ۵۰۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده اند و بسیاری از خانواده های شهدا در این محلات ساکن هستند و انتظار می رود که بیش از این به محلات منطقه توجه صورت بگیرد.

یزدی با بیان اینکه محله جوادیه آسیب دیده، فرسوده و پر از مشکل است، یادآور شد: باغ موجود در محله اجاره ۹۹ ساله اوقاف است و اجاره هایی به این شکل به نوعی شبیه به مالکیت است و امکان توافق وجود نداشت.

شهردار منطقه ۱۴ همچنین تصریح کرد: بیمارستانی در دولاب در حال ساخت است که زمینی مقابل آن قرار دارد که آن هم اجاره ۹۹ ساله سازمان اوقاف است. پیگیری هایی داشتیم که ۶۰ تا ۷۰ درصد از این زمین را از مستأجر دریافت کنیم تا پارکینگ بیمارستان تأمین شود.

وی با اشاره به دیوارکشی در یک فضای بی دفاع شهری در این محله، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات منطقه وجود نهرهای فراوان است و با توجه به شیب بسیار کم، شدت آب ماندگی در منطقه زیاد است که باعث تعفن می شود؛ لذا بر اساس مطالعات آب های سطحی، برنامه ریزی شده برخی نهرها جمع آوری شوند که ۹ هزار و ۵۰۰ نهر در همین راستا جمع شده است.

یزدی با بیان اینکه ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در معابر اصلی منطقه ۱۴ توزیع شده است، گفت: هزار و ۵۰۰ تن آسفالت ریزی در محله جوادیه صورت گرفته و در کنار آن نهرهای محله نیز جمع آوری شده اند که تداوم آن نیاز به اعتبار دارد.

وی با اشاره به اقدام منطقه به نصب زباله گیر در محلات برای جمع آوری زباله های نهرها، اظهار کرد: امیدواریم برای انجام اقدامات بیشتر در منطقه در بودجه سال آینده تجدید نظر صورت بگیرد تا بتوانیم مشکلات بیشتری را در منطقه برطرف کنیم.

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 43253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =