بررسی طرح ساماندهی و بازیابی زمین کوی گلها در منطقه ۱۵

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۵ از تهیه طرح ساماندهی و بازیابی زمین کوی گلها با هدف ارتقای تاب‌آوری فضایی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی حضرتی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری این منطقه با اشاره به اینکه مجموعه مسکونی گل ها در جنوب شرق محدوده شهرداری منطقه ۱۵ ناحیه ۳ واقع شده است اظهار کرد: طبق بررسی سوابق سایت، اراضی مذکور پیش از احداث ساختمان های مسکونی موجود کوره آجرپزی بوده و برداشت خاک به صورت گودال و اراضی پست و توسط خاک دستی پر شده است.

به گفته وی؛ اهالی از اوایل دهه هفتاد ساختمان های خود را بدون عملیات خاکبرداری، کوبش و افزایش مقاومت خاک بنا کردند که اکنون  محدوده در معرض فرونشست و حتی فروچاله قرار دارد به گونه ای که  بر اساس گزارش آتش نشانی ساختمان های مسکونی پلاک های ۹،۸،۱۰ و ۱۴ در خیابان گل های یک و ساختمان های پلاک ۱،۹،۱۲،۱۴،۱۶ و ۳۲ درگل های دوم ساختمان ناایمن تشخیص داده شده است و رای  تخلیه اخذ شده است.

حضرتی به ریزش سنگ نما و ترک برداشتن دیوارهای ساختمان ها به دلیل سست بودن زمین ها اشاره کرد و گفت:  شهرداری منطقه ۱۵ به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به علت شدت ترک ها و احتمال ریزش ساختمان ها (یکی از قطعات،   هشت واحدی) تخلیه ساکنین و اسکان موقت آنها را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری منطقه بیان کرد: همچنین به همین سبب شهرداری منطقه با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران طرح موضعی «ساماندهی و بازیابی زمین کوی گلها را  با هدف ارتقای تاب‌آوری فضایی» تدوین و به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، شهر تهران  ارسال کرده است که روند بررسی طرح موصوف در دبیرخانه آغاز شده است.

 انتهای پیام/

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 43288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =