همکاری مشترک شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

به منظور تسریع در شناسایی و ارزیابی طرح‌های پژوهشی موضوع تفاهم‌نامه و همچنین اولویت‌بندی آن تشکیل کمیته تخصصی کارشناسان فنی و مالی از دو مجموعه ستاد معاینه فنی و دانشگاه آزاد مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی، طی نشستی با حضور شادی مالکی مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، سید علی موسوی اصل ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق و جمعی از مدیران تفاهم نامه همکاری دو مجموعه با محوریت اجرای مشترک پروژه های پژوهشی در زمینه پایش و رفع آلودگی ناشی از خودروها در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه توشیح گردید.

وی در توضیح جزئیات چهارچوب این تفاهم نامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با توجه به دارا بودن زیرساخت های علمی و تخصصی در زمینه خودرو، به منظور توسعه تحقیقات و پژوهش درزمینه بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده های حاصل از خودروها نسبت به تشکیل یک گروه پژوهشی اقدام نموده که با توجه به سیاست های این ستاد در همکاری با بخش های دانشگاهی و دانش بنیان در این ارتباط این مجموعه آمادگی خود را جهت مشارکت حداکثری در زمینه پژوهشی به آن دانشگاه اعلام کرده است.

مالکی ضمن تاکید بر اهمیت دارا بودن جنبه های نوآوری و خلاقیت در پروژه های پژوهشی بیان کرد: تلاش می گردد طرح های پژوهشی مورد تفاهم به صورت کاربردی با مبنا قرار دادن نیاز ذینفعان که از طریق نظر سنجی احصا خواهد شد ارائه گردد. طرح های پژوهشی پس از شناسایی در قالب پایان نامه های دانشجویی مقطع تحصیلات تکمیلی ذیصلاح مورد اجرا گذارده می شود.

مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در تکمیل ملاک اصلی پذیرش پروژه های پژوهشی موضوع تفاهم نامه افزود: برخوردار بودن اولویت لازم براساس مسائل محیط زیست و صنعت خودروی کشور، دارا بودن توجیه از منظر اقتصادی و منافع و دخیل کردن عناصر فرهنگی و اجتماعی موثر بر ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان در قبال مسائل محیط زیستی از شاخص های تدوین این پروژه ها خواهد بود.

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: 43296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =