صدور ۶ هزار و ۸۲۱ پروانه ساختمانی در پایتخت طی ۶ ماه گذشته

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور ۶ هزار ۸۲۱ پروانه ساختمانی در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۴ پروانه بوده که این آمار بیانگر رشد تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با مقایسه آمار صدور پروانه ۶ ماهه نخست امسال با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ گفت: در این مدت، ۶ هزار و ۸۲۶ مورد پروانه ساختمانی در شهر تهران صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۲ هزار و ۷۵۴ مورد بوده است، بنابراین شاهد رشد حدود ۲.۴۵ برابری صدور پروانه در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: براساس آمار فوق، از مجموع پروانه‌های صادر شده در ۶ ماهه ابتدایی امسال، ۲۳ هزار و ۵۶۰  واحد مسکونی احداث خواهد شد، این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۳۶ واحد مسکونی بوده و این آمار بیانگر این است که شاهد رشد تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از لحاظ متراژ ساخت ‌و ساز نیز در ۶ ماه ابتدایی امسال، مجوز ساخت برای حدود ۴ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۲۹ مترمربع صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ میلیون ۶۴۱ هزار و ۴۶ مترمربع بوده است که مقایسه این دو عدد، رشد حدود ۱۱۶ درصدی ساخت و ساز در پایتخت را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی اظهار داشت: شهرداری تهران در راستای افزایش رضایت شهروندان، کاهش زمان صدور پروانه را در دستور کار خود قرار داده است که در نتیجه اقدامات صورت گرفته، میانگین زمان صدور پروانه از ۱۰۲ روز در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته به ۱۸ روز در ۶ ماه امسال کاهش یافت.

صارمی افزود: مناطق ۱۵، ۴ و ۱۴ در صدر جدول بیشترین تعداد صدور پروانه در ۶ ماه ابتدایی امسال قرار گرفتند، همچنین در این بازه زمانی مناطق ۹، ۲۱ و ۳ کمترین تعداد صدور پروانه را داشتند.

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 43454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =