رشد ۷۰ درصدی سود خالص شرکت شهروند در سال ۱۴۰۱

همزمان با یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی شرکت خدمات کالای شهروند برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت و با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت خدمات کالای شهروند برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه بر اساس گزارشات هفت تکلیف برای هیئت مدیره مشخص شده که انجام نشده است، اظهار کرد: در این جلسه تنها مدیرعامل شرکت شهروند حضور دارد در حالیکه باید توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری پیگیری شود. باید نماینده تام الاختیار معاونت مالی برای بررسی گزارشات حسابرسی و پیگیری موارد در جلسات حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه رشد ۷۰ درصدی سود شرکت هم خوب است و هم جای سؤال، یادآور شد: باید ببینیم این افزایش سود ناشی از افزایش قیمت کالاهاست؟ باید توضیح داده شود که چه میزان از این سود عملیاتی و چه میزان غیرعملیاتی است.

امانی با تأکید بر اینکه تمام موارد مطرح شده در گزارش حسابرسی کاملاً بر اساس استانداردهای جهانی است، خاطرنشان کرد: هیچ ابهامی در مورد گزارش حسابرسی این شرکت وجود ندارد.

در ادامه مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز با اشاره به رشد ۷۰ درصدی سود خالص شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان سود بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که به ۲۷۰ میلیارد تومان در سال قبل رسیده که جای تقدیر دارد و امیدواریم در سالهای آینده نیز شاهد رشد سود و خدمات رسانی به شهروندان باشیم.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا نیز با اشاره به پرونده قضایی شرکت شهروند با شرکت پرشین، تصریح کرد: برای فروشگاه نفت شمالی باید نسبت به تجدید نظرخواهی اقدام شود. از سویی دیگر باید ۹ ملک از شهرداری به فروشگاه منتقل شود تا شرکت بتواند برای ورود به بازارهای مالی اقدامات قانونی داشته باشد و انتظار می رود سازمان املاک همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: حضور اعضای هیئت مدیره دو ساله است که مهلت آن به پایان رسیده و هنوز اعضای جدید مشخص نشدند و این موضوع جای آسیب است. همچنین در مورد تکالیف مجمع باید بگوییم که شرکت شهروند ۱۲۰ میلیارد تومان از شهرداری طلبکار است و اینکه با این شرکت به عنوان ساختار تشکیلاتی با آن برخورد کنیم و دستوراتی برای تأمین اقلام داده شود و شهرداری از این مسیر به شرکت بدهکار شود، موضوع قابل قبولی نیست.

مظفر با اشاره به فروش ملک فروشگاه در خیابان سهروردی و اختلاف در مورد عرصه و اعیان، خاطرنشان کرد: راهبرد شرکت شهروند در دوره جدید برای ما مشخص نیست و می خواهیم بدانیم قیمت ارزان، دسترسی سریع و آسان و یا تمرکز با کالاهای ایرانی عنصر تبیلغاتی این شرکت است؟

وی تأکید کرد: سهم فروشگاه شهروند باید در فروش الکترونیکی افزایش پیدا کند و باید بر اساس تکالیف برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران، شرکت شهروند نسبت به توسعه این اقدامات، گام بردارد.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر در ادامه این جلسه با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل از پایانه شرق و رونق در عملیات عمرانی این طرح، گفت: قرار بر این شده شرکت شهروند، فضای مسقفی را در پایانه در اختیار بگیرد و به ازای آن تزریق مالی به مجموعه داشته باشد و با توجه به سود خوب شهروند انتظار می رود این تزریق مالی انجام شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه شهروند برند بالایی دارد و با دیگر فروشگاه ها متفاوت است، اظهار کرد: بنده سالهای قبل از فروشگاه های شهروند بازدید می کردم و اصرار داشتم که عرضه کالا باید به روز باشد و امیدواریم در این دوره هایپر نیز خریداری و به عنوان فروشگاه شهروند از آن استفاده شود.

وی د ر پایان خاطر نشان کرد:  شهروند باید قیمت کالاها را نسبت به دیگر فروشگاه های زنجیره ای کاهش دهد؛ کاهش قیمت باعث استقبال شهروندان خواهد شد و همین سود شرکت را افزایش خواهد داد و منجر به رونق خواهد شد و امیدواریم با این اقدامات، شهروند جایگاه اصلی خود را بازیابد.

انتهای پیام/

۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 43515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =