دعوت از ۱۴ نهاد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران از تشکیل و ایجاد گروه‌های جهادی در محلات پایتخت خبر داد و گفت: اکنون برای تمامی مناسبت‌ها مراسم خیابانی با مشارکت شهروندان برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از ایرنا، محمد امین توکلی زاده روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سومین اجلاسیه مجمع روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و ششمین اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس تهران افزود: تهران فقط یک کلانشهر نیست که ما آن را با سایر مجموعه‌های کشور مقایسه کنیم اینجا مرکز بوده و هر نسخه آن برای اداره شهرهای دیگر کشور معیار و میزان است.

وی ادامه داد: خیلی از موضوعات تهران مربوط به فرهنگ عمومی همه کشور است و از یاد نیریم که مسایل فرهنگی در همه شهرها بویژه تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و باید به این مساله توجه شود که فرهنگ ما فرهنگ انقلاب اسلامی و بر گرفته از ارزش‌های دینی است.

وی اظهار کرد: تهران از یک طرف نماد آبادانی، سعادت و سبک زندگی در کشور و از طرف دیگر به عنوان الگو و خط دهنده برای شهرهای سراسر کشور مطرح است.

توکلی زاده گفت: کالبد در حوزه فرهنگ بسیار مهم است و شما ببینید که سبک زندگی مردم در زمان پاندمی کرونا چقدر آسیب دید به همین خاطر ما بدنبال نقشه راه و چشم اندازی برای این موضوع رفتیم که رهبر معظم انقلاب بر تحول ساختار فرهنگی تاکید فرمودند و ما نیز سعی کردیم بر اساس آن، امور را جلو ببریم.

وظیفه شهرداری صرفا خدماتی نیست

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای معتقدند وظیفه شهرداری‌ها صرفا موضوعات خدماتی است در صورتی‌که اینگونه نیست.

وی افزود: ما چالش‌ها و فرصت‌ها در حوزه شهری را مانند کاهش سرمایه اجتماعی، تضعیف هویت دینی، ملی و انقلابی، عدم هم افزایی دستگاه‌ها، کارتن خوابی، حاشیه نشینی، کودکان کار، کاهش حجاب و حیا را استخراج و فهرست کردیم.

توکلی زاده تاکید کرد: خوشبختانه خانواده همچنان نهاد اصلی جامعه ایرانی است و تلاش کردیم از ظرفیت نخبگان بازنشسته در این راه استفاده کنیم و از سوی در تمام سندهای جامع به نقش هویت و سبک زندگی توجه ویژه کرده و آن را محور قرار دادیم.

وی یادآور شد: شهرداری و سایر سازمان‌ها به تنهایی نمی‌توانند با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند لذا نیازمند یک نگاه واحد هستیم و در همین خصوص ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی از ۱۴ دستگاه دعوت کردیم که از طراحی تا اجرا در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

به گفته این مقام شهری، برای تحول شهر ۱۰ شاخص و قرارگاه مدنظر قرار گرفت و در حوزه مشارکت محلات طرح نظام نامه محلات را تصویب و انتخابات آن نیز برگزار شد.

وی افزود: قرار است گروه‌های جهادی در تمام محلات با پشتیبانی ما تشکیل شود و شما ببینید که اکنون مناسبتی وجود ندارد که تهران برای آن مراسم خیابانی برگزار نکند.

به گفته توکلی زاده، پرچم جشن‌های خیابانی در دست بچه‌های انقلاب است؛ باید مخاطبان و شهروندانی که در مساجد و هیات‌ها حضور ندارند در حوزه ورزش جذب شوند لذا در حال حاضر یک هزار برنامه ورزش صبحگاهی در تهران در حال برگزاری است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: یک طراحی خوب در کنار یک اجرای خوب بی نظیر است و در واقع هیچکس به اندازه شهرداری نمی‌تواند پویش‌های ۳۶۰ درجه ای را برگزار کند.

وی اضافه کرد: ما جشنواره آرمان را بر این اساس طراحی کردیم و اکنون در حال اجراست همچنین بازی‌های الکترونیک به رشته بازی‌های شهرداری افزوده شده که نوجوانان و جوانان بسیاری را جذب کرده است.

۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
کد خبر: 43769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =