توجه به احکام برنامه چهارم؛ پیش‌نیاز تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با تاکید بر لزوم توجه به احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، در اولویت قراردادن برش سال سوم برنامه و همکاری برای لحاظ آن در تدوین لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران را از معاونت‌های تخصصی شهرداری خواستار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در نشست هم اندیشی مدیران کل برنامه ریزی معاونت های تخصصی شهرداری تهران اظهار داشت: فرایند اتصال برنامه با بودجه در صورتی به نتیجه می رسد که سهم برش سال سوم اجرای برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران دیده شود.

وی افزود: در سال گذشته بر اساس رویکرد شهرداری تهران و مطالبات مردم، بیشترین سهم بودجه به موضوع گسترش حمل و نقل عمومی پایتخت اختصاص یافت و در ردیف های بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به استراتژی بودجه ریزی شهرداری گفت: امسال نیز تلاش می کنیم در پیش بینی ردیف های بودجه ای سال ۱۴۰۳، ابرپروژه های شهرداری تهران در حوزه های مختلف در اولویت قرار گیرند.

شهرابی تاکید کرد: تحقق عملکرد برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران مستلزم این است که احکام مهم برنامه در تدوین لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران مدنظر قرار گیرد و در این راستا معاونت های تخصصی باید احکام مربوط به حوزه خود را در بودجه پیشنهادی سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه و مناطق ۲۲گانه لحاظ کنند.

در ادامه، محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه،کنترل پروژه وارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز از تهیه و تدوین گزارش عملکرد برنامه چهارم خبر داد و افزود: بناداریم تا یک ماه آینده گزارش عملکرد واحدهای مختلف شهرداری در پیشبرد احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران را آماده و ارائه کنیم.

امیرآبادی با اشاره به رصد آخرین داده های موجود پروژه ها اعلام کرد: لیست پروژه های قابل افتتاح را نیز در اختیار اداره کل برنامه و بودجه قرار خواهیم داد تا بودجه ریزی سال ۱۴۰۳ با توجه به آن صورت گیرد.

همچنین در این نشست، مدیران کل برنامه ریزی در معاونت های حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، امور اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، مالی و اقتصاد شهری و هماهنگی و امور مناطق، نظرات و دغدغه های خود را در خصوص وضعیت بودجه سازمان ها و شرکت ها، نحوه تخصیص اعتبارات برای پروژه های مشارکتی و طرح من شهردارم، اعتبارات توسعه محله ای و نگهداشت مناطق و اجرای برنامه های ویژه فرهنگی و مناسبتی مطرح کردند.

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 43804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =