ضرورت تحقق رویکرد شهر اسلامی و شهر انسان‌محور

جلسه شورای مدیران و معاونان شهرسازی و معماری مناطق ۲۲ گانه شهرداری و واحدهای تابعه در خصوص موضوعات حوزه شهرسازی به ریاست معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، با محوریت رویکرد شهر اسلامی، شهر انسان‌محور، مدیریت زمان و مدیریت جامع در رسیدگی و تسریع در رفع معضلات شهر و شهروندان تهران در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در ابتدای جلسه مدیران و معاونان شهرسازی مناطق، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و مقاومت مردم شجاع و مظلوم فلسطین، گفت: باید تمام اقدامات در همه حوزه ها در جهت تقویت جبهه مقاومت صورت گیرد تا اشغالگران به خود جرات ریختن خون مردم فلسطین را ندهند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تحقق رویکرد شهر اسلامی، گفت: یکی از موضوعاتی که شهردار تهران همواره برآن تاکید دارند، توجه ویژه  به تحقق شهر اسلامی و شهر انسان‌محور در تمامی فعالیت ها بخصوص اقدامات حوزه شهرسازی است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: رفع مشکلات و ساماندهی منظرشهری و رعایت اصول معماری ایرانی- اسلامی در پروژه ها و محورهای اصلی شهر تهران، همچون محور دماوند که از گذشته تاکنون رها شده بود، از مطالبات شهردار تهران و شهروندان است. در همین راستا، باید با تلاش مضاعف معاونان شهرسازی مناطق و بخش های متولی، شاهد تحول اساسی در این محورها  باشیم تا تاثیر فعالیت ها و اقدامات شهری به صورت ملموس احساس شود.

وی با بیان اینکه اقدامات ما باید در راستای گره گشایی از کار مردم باشد، اظهار داشت: معاونان شهرسازی مناطق باید توجه داشته باشند که عملکرد آن ها درخصوص اجرای مصوبات و دستورالعمل ها بصورت کامل رصد می شود و شهروندان ناظر بر این فعالیت ها در تمامی بخش ها هستند.

صارمی اضافه کرد: تصمیمات و مصوبات کمیسیون ها در حوزه شهرسازی در خصوص رفع چالش های شهری و شهروندان با مدیریت زمان و مدیریت جامع در اسرع وقت اعمال و محقق شود .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان، بر اهتمام به بازنگری طرح تفصیلی، توجه به حقوق عمومی در اجرای پروژه های شهرسازی و وحدت رویه و یکسان سازی فعالیت ها و اقدامات تاکید کرد. 

همچنین، معاونان شهرسازی و معماری مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، مدیران کل حاضر در این جلسه، ضمن ارائه گزارش عملکرد ماهانه، به بیان مسائل و موضوعات حوزه شهرسازی پرداختند.

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 43806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =