پروژه های فرهنگی پایتخت   نمود خودباوری در مدیریت شهری

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت:توجه به احیاء و ترویج معماری ایرانی‌ ‌اسلامی در ساخت‌وسازهای شهری به منظور حفظ ارزش‌های فرهنگی جامعه و ایجاد فضای سبک زندگی اسلامی در توسعه فضاهای فرهنگی مورد تاکید بوده است.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، سید محمد ناظم رضوی،در سومین اجلاسیه مجمع کمیسیون فرهنگی-اجتماعی مراکز استان ها و  ششمین اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که فرهنگ به مثابه زیرساخت در حکمروایی خوب شهری، محصول توسعه متوازن اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اکولوژیک است،گفت:فضاهای فرهنگی در مراوده بهینه مکان ها، رخدادهای فرهنگی و حضور شهروندان دربرنامه ها و مسایل شهری نقش مهمی دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی،توسعه فضاهای فرهنگی محصول فرایندی دانش بنیان مبتنی بر مدیریت یکپارچه شهری و مشارکت همه جانبه تمامی بازیگران از جمله مردم، حضور و مشارکت بخش خصوصی، تصمیم سازان و تصمیم گیران مدیریت شهری در راستای انسجام، هم افزایی و ارتقا کمی و کیفی فضاهای فرهنگی است.

وی با بیان این مطلب که توسعه پایدار فرهنگی فرایندی است که با کیفیت زندگی شهروندان و حضور آنها در جامعه شهری ارتباط ویژه ای دارد،گفت:گسترش اماکن و محیط های فرهنگی در شهرها و حضور منظم خانواده ها در این مکان ها زمینه سازتغییراتی است که می توان آنها را شروع یک تحول بزرگ فرهنگی دانست.

رضوی با تاکید بر اینکه امروزه توسعه فرهنگی به یکی از پایه های اصلی وظایف مدیریت شهری تبدیل شده است،افزود: اماکن فرهنگی می توانند به عنوان کانون های فرهنگ و هنر در شهرها ضمن ایجاد و تولید محتوای لازم ، محلی برای انجام فعالیت های مختلف از جمله فعالیت های خیرخواهانه و مذهبی نیز باشند و به عنوان یک پایگاه فرهنگی کامل مورد توجه برنامه ریزان مدیریت شهری قرار گیرند.

وی ادامه داد:با تقویت مناسب این اماکن در محیط های شهری علاوه بر ایجاد پیامدهای مثبت مناسب ، رسیدن به اهداف الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت فرهنگی نیز امکان پذیر خواهد بود و همچنین نقش اجتماعی این مکان ها هم می تواند ، عمده  نیازهای خانواده های امروزی را مرتفع سازد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به سوابق و تجارب این  شرکت اشاره و خاطر نشان کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، به عنوان بازوی اجرایی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در مجموعه طرح های خود، احداث پروژه های عظیم فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در کارنامه خود دارد و همواره سیاست این شرکت ایجاد بناها و فضاهای ماندگار فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در برنامه ریزی های آتی همکاری با نهادهای اجتماعی شهر، جامعه هنرمندان و اهالی فرهنگ را در رویکرد خود قرار داده است، گفت: در همین اجلاسیه نیز ما اعلام می کنیم این شرکت در راستای توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی در نقاط مختلف کشور آماده هرگونه همکاری در زمینه های مختلف از جمله بخش مطالعات، طراحی و ساخت است.

رضوی در پایان به اخذ جوایز متعدد در پروژه های این شرکت اشاره و تصریح کرد: جایزه خشت طلایی برای پروژه‌های باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت و خانه موزه سیمین و جلال،جایزه جهانی تهران در هشتمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری،جایزه معمار برای پروژه های پردیس سینمایی ملت و باغ موزه قصر،جایزه بتن برای پروژه پردیس سینمایی ملت و همچنین جایزه کمیته ملی موزه های ایران؛ همگی نشاندهنده نقش و جایگاه این شرکت در ارتقای کمی و کیفی فضاهای فرهنگی شهر تهران دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این مجموعه آغازگر پروژه های ورزشی، فرهنگی و هنری بسیاری بوده است، تصریح کرد: اولین ورزشگاه مخصوص معلولین، اولین استادیوم 10 هزار نفره شهر، اولین پردیس سینمایی شهر، اولین باغ کتاب، اولین سند بالادستی حوزه ساخت ‌و ساز فرهنگی و اولین مسجد ورودی شهر بخشی از اقدامات این شرکت به شمار می آید.

۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 43835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =