مراسم تکریم و معارفه معاون جدید حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران

جلسه تکریم و معارفه «محسن هرمزی» به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری، جلال بهرامی معاون پیشین، علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، مهدی گلشنی مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و ترافیک و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ ظهر امروز -یکشنبه ۲۳ مهرماه- جلسه تکریم و معارفه «محسن هرمزی» به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری، جلال بهرامی معاون پیشین، علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، مهدی گلشنی مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و ترافیک و دیگر مسئولان برگزار شد.

*کما فی‌السابق قراردادهای بازسازی و خرید اتوبوس را پرقدرت ادامه خواهیم داد

در ابتدا مهدی علیزاده مدیرعامل اتوبوسرانی ضمن قدردانی از زحمات جلال بهرامی در یک سال اخیر گفت: با حمایت‌های ایشان وضعیت شرکت اتوبوسرانی به ساماندهی و ثبات رسید. اگر پشتیبانی ایشان نبود قرارداد واردات ۳۰۰۰ اتوبوس معلوم نبود به جایی برسد. روحیه جهادی او برای ما الگوست که در بین مدیران ما کم پیدا می‌شود. در کنار آن مهندس هرمزی هم تخصص این حوزه را دارند هم کار کرده‌اند. ضمن تبریک به ایشان کما فی‌السابق تلاش می‌کنیم تا قراردادهای بازسازی و خرید اتوبوس به نحو شایسته اجرایی بشود.

*فضای همدلی در شهرداری افق های روشنی را پیش روی ما گشوده است

فروزنده معاون معاون مالی و اقتصاد شهری در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموعه شهرداری با مدیریت دکتر زاکانی بک همدلی بین همه ما ایجاد شده است. فضا، فضای کار و برابری است. امروز که دو سال از این مدیریت می‌گذرد شرایط حمل‌ونقل و عمران دگرگون شده است. نزدیک یک میلیون تُن آسفالت ریخته شده و در این دو سال اتفاقات خوبی افتاده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران با بیان اینکه در این رابطه نقش مهندس بهرامی بی‌نظیر بود و با تمام وجود کار را دنبال و پیگیری می‌کردند؛ گفت: به همین دلیل هم به حوزه حمل‌ونقل آمدند و در همین یک سال نگاه راهبردی را پیش بردند.

 مسئله اصلی شهرداری تهران حمل و نقل است و ایشان در طول یکسال اخیر شرایط را بهبود بخشیده است، وی هرجا که باشند منشأ اثر خواهند بود و به شهرداری کمک خواهند کرد.

* هرمزی تسلط ارزشمندی بر حوزه حمل و نقل دارد

فروزنده عنوان کرد: خوشبختانه آقای هرمزی عملکرد خوب و پخته‌ای در مجموعه داشتند. وجود ایشان باتوجه به تسلطی که به سیستم دارند باعث عملکرد بهتر سیستم خواهد شد. در حوزه حمل و نقل ما سخت‌افزاری جلو می‌رویم و باید حالا نگاه نرم افزاری را هم اضافه کنیم. چگونه حمل و نقل را هوشمند کنیم؟ اینها مسائلی است که باید به روی آن فکر بشود. به‌هر روی معاونت حمل و نقل اهمیتی ویژه دارد؛ مردم به ترافیک و هوای پاک نگاه بیشتری دارند و این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

*افزایش تجهیزات بدون هوشمند سازی مشکل ترافیک تهران را حل نخواهد کرد

 در ادامه این مراسم بهرامی معاون سابق نیز در سخنان کوتاه عنوان کرد: از آقای هرمزی ممنونم که قبول مسئولیت کردند. در مدل حمل و نقل عمومی کشور یک اشتباهی رخ داده است و آن هم این است که مدل جابه‌جایی مسافران ما در مقاطع مختلف زمانی درست اجرا نشده است. ۶۰ درصد مردم از حمل و نقل عمومی استقبال می‌کنند. اثر ترافیکی  این ۴۰ درصدی که از حمل ونقل عمومی استفاده نمی کنند بیشتر از این مقدار است چرا که نامنظم در شهر تردد می‌کنند.

معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مشکل اصلی ما بی‌انضباطی است، گفت: اگر قرار باشد انضباطی هم به ترافیک داده بشود اولین سازمانی که می‌تواند کمک کند سازمان حمل و نقل و شرکت کنترل ترافیک است. باید برای این دو بخش اهمیت ویژه‌ای قائل بشویم. این بی انضباطی شهری به خاطر مسائل ادوار گذشته شهرداری مورد غفلت قرار گرفته است. به جد باید روی مسئله انضباط شهری تمرکز کنیم و مانع از تردد غیر ضروری بیش از حد خودروها در سطح شهر بشویم. با نگاه فقیرانه به جز ظلم به مردم اتفاقی نمی‌افتد؛ باید نگاهی فاخرانه داشت.

وی ادامه داد: توسعه پیاده‌راه را باید جدی بگیریم. این بی‌انضباطی فقط از طریق کنترل ترافیک قابل حل است. اگر تجهیزات درست کنیم ولی هوشمندسازی نکنیم شاهد افزایش راندمان نخواهیم بود.

هرمزی نیز درپایان ضمن آرزوی موفقیت برای معون پیشین  اظهارداشت: امروز مدیری را بدرقه می‌کنیم که جزو مدیران توانمند این حوزه است و در یک سال اخیر، مدیریت وی  وضعیت اتوبوسرانی و مترو را دگرگون کرده است.

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 43868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =