۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 4387

توسعه گردشگری شمال تهران با اجرای ۳ گام اساسی

زیرساخت های امداد و نجات در منطقه یک توسعه می یابد
توسعه گردشگری شمال تهران با اجرای ۳ گام اساسی

تقویت مسیرهای گردشگری در شمال تهران با برنامه ریزی در سه گام اساسی ساماندهی ترافیکی، اجرای زیرساخت های امداد و نجات و ایمن سازی مسیرها و جلب همکاری و مشارکت سرمایه گذاران در حریم گردشگری در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه با اشاره به اقدامات اجرایی در راستای ساماندهی مسیرهای کوهنوردی و گردشگری شمال تهران گفت: شهروندان تهرانی شمیران را با مسیرهای کوهنوردی و طبیعت کوهستانی می‌شناسند و مسیر کوهنوردی کلکچال نیز مانند درکه، دربند، دارآباد و توچال روزهای آخر هفته گزینه انتخابی تعدادی از گردشگران، طبیعت گردها، کوهنوردان و زائران یادمان شهدای گمنام است.

او افزود: مسیر کلکچال یکی از این مسیرهاست که  نیاز به ایمن‌سازی بیشتر برای‌ تردد آسان، فراهم کردن زیرساخت‌ها، مرمت و بازسازی سازه یادمان شهداری گمنام و محوطه‌سازی در مسیر دارد که با تخصیص اعتبارات لازم، این امکانات به‌زودی فراهم می‌شود.
 
موسوی ضمن اشاره به تلاش مدیریت شهری در سوق سرمایه‌ها از بخش ساخت‌وساز مسکن به توسعه گردشگری در شمال پایتخت گفت: شهرداری به‌عنوان تسهیل‌کننده در این امر مهم ۳ گام مهم و اساسی باید بردارد گام نخست در توسعه گردشگری، کاهش ترافیک در خیابان‌های منطقه است که تاکنون تمهیدات خوبی در این‌باره انجام شده است و به‌صورت هدفمند با کمک معاونت‌ها در شهرداری منطقه یک در حال پیگیری و تقویت مسیرهای گردشگری از جمله دربند، درکه، دارآباد، توچال و کلکچال هستیم.  

شهردار منطقه یک در ادامه بیان کرد: گام دوم در تقویت مسیرهای گردشگری در شمال تهران، توسعه و راه‌اندازی ۳ مرکز امداد و نجات و یک مرکز دیگر است که به‌زودی آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مسیر درکه، ساخت سرویس‌های بهداشتی و رفع مشکلات سایر سرویس‌های بهداشتی قدیمی در مسیر کوهنوردان، نصب تابلو راهنما و تخلیه به موقع مخازن زباله و از همه مهم‌تر ایمن‌سازی مسیرها را در دستور کار داریم.

او افزود: گام بعدی مذاکره با صنف هتل داران و مالکان اراضی بزرگ در حریم منطقه است و نهایتا همسو با توسعه پایدار مهم‌ترین هدف شهرداری منطقه یک، فرهنگسازی برای حضور حداکثری گردشگران و از طرفی به حداقل رساندن آسیب‌ها به طبیعت بکر اطراف شهر است.

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 4387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =