بازگشت بیش از ۵۲ هزار متر مربع زمین در منطقه ۱۹ به بیت‌المال پس از ۲۲ سال 

شهردار منطقه ۱۹ از بازپس گیری ۵۲ هزار متر مربع زمین در راستای احقاق حقوق بیت‌المال پس از ۲۲ سال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار این منطقه اظهار کرد: در سال ۱۳۸۰ توافقی فی‌مابین مالکین، زمینی در محدوده ناحیه سه این منطقه با شهرداری تهران انجام و بخشی از ثمن معامله نیز پرداخت می شود اما در دو دهه گذشته پیگیری از سوی شهرداری تهران در راستای اخذ سند صورت نگرفته بود.

وی افزود: متاسفانه مالکین اقدام به واگذاری ملک مذکور به اشخاص غیر کردند که نهایتا سند ملک به نام یکی از شرکت های وابسته به یک وزارت خانه دولتی منتقل می شود.

فرهادی با اشاره به اینکه اداره حقوقی منطقه ۱۹ در سال ۹۹ اقدام به طرح دعوی کیفری علیه واگذار کنندگان و توقیف سند ملک مذکور می کند، بیان کرد: نهایتا با حمایت دادسرای ناحیه ۳۷ ویژه امور شهرداری ها سند ملک متوقف و با دقت نظر قضات شریف قوه قضاییه رأی قطعی به محکومیت مالکین اولیه صادر شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه ۱۹ با همکاری مرکز حقوقی شهرداری تهران اقدام به طرح دعوای حقوقی و ابطال اسناد صادره و منتقل شده و الزام مالکین اولیه به تنظیم سند به نام شهرداری تهران می کند که در این خصوص نیز رأی قطعی له شهرداری تهران از محاکم تجدید نظر استان تهران صادر شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۹؛ مساحت این زمین بیش از ۵۲ هزار متر مربع و ارزش آن بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ 

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 43918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =