جمع آوری ۹ هزار تن ضایعات مخزن تعدیل‌کننده آب‌های سطحی صالح‌آباد

شهردار منطقه ۲۰ گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی، جمع‌آوری ضایعات مخزن صالح‌آباد با جمع‌آوری ۹ هزار تن ضایعات انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی با بیان اینکه لایروبی و تخلیه ضایعات از مخزن صالح آباد به صورت مستمر در برنامه کاری این منطقه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای روند جمع آوری ضایعات از این مخزن، با توجه به فصل بارندگی روند جمع آوری ضایعات از مخزن ۶۰۰ هزار مترمکعبی صالح آباد و بارگیری ۹۰۰ کامیون ضایعات و رسوب برداری از این مخزن انجام شد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه نقش پاکسازی مستمر مخزن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی تاثیرگذار است، افزود: پیش بینی می شود تا پایان عملیات اجرائی ۹ هزار تن ضایعات از این مخازن به مراکز مجاز منتقل شود.

وی اظهار داشت: این مخزن نقش تعدیل کننده آب های سطحی شهر تهران را دارند و به علت شیب روبه جنوب در منطقه ۲٠، حجم وسیعی از آب های سطحی مناطق ۶، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ از این مخازن عبور می کنند.

شهردار منطقه ۲۰ بیان کرد: عملیات پاکسازی مستمر مخزن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی توسط اداره مسیل ها و قنوات به نحوی انجام شده است که در بارندگی های یک سال گذشته، در کانال ها و مسیل های عبوری آب های سطحی انسداد و مشکلی ایجاد نشده است.

شنگی یادآور شد: رها سازی زباله های شهری مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز است و مشارکت شهروندان در این خصوص با عدم تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در انهار و مسیل ها از بروز آب گرفتگی به ویژه در فصل بارندگی بسیار موثر است.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 43920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =