ویژه‌برنامه هفته جهانی فضا با شعار «فضا و کارآفرینی»

معاون شهردار منطقه یک گفت: ویژه‌برنامه هفته جهانی فضا، با شعار« فضا و کارآفرینی»، بیست و پنجم مهرماه با حضور پدر نجوم آماتوری ایران در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه اظهار داشت: هر سال انجمن هفته جهانی فضا موضوعی را برای این هفته (۴ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی) انتخاب می‌کند تا تمام فعالیتها و رویدادهای صورت گرفته در جهان را پیرامون این شعار برنامه‌ریزی نماید که بر همین اساس شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۳ "فضا و کارآفرینی" اعلام شده است.

وی افزود: به همین مناسبت مرکز علوم و ستاره شناسی تهران همچون سالهای گذشته برنامه ای را روز سه شنبه ۲۵ مهرماه۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ الی ۲۱ و ۳۰ دقیقه برای عموم شهروندان با حضور احمد دالکی(پدر نجوم آماتوری ایران) در تالار کهکشان برگزار می کند.

رودکی عنوان کرد: با توجه به شعار هفته جهانی فضا، موضوع سخنرانی برنامه به شعار مذکور اختصاص دارد و کوروش رکنی مدرس دانشگاه سخنرانی خود را با موضوع «زیست بوم کسب و کارهای فضاپایه ایران» برای علاقه مندان بیان می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک خاطرنشان کرد: نمایش مستند نجومی، کارگاه آزمایش های فیزیک، کارگاه نجوم کودکان، اجرای گنبد بادی آسمان نما و مسابقه علمی با اهداء جوایز به نفرات برتر از دیگربرنامه های این همایش علمی است و رصدآسمان شب(سیاره زحل) در صورت مساعد بودن شرایط جوی برگزار می شود.

گفتنی است؛ این برنامه در سطح عمومی برگزار می شود و علاقه‌مندان می توانند به صورت رایگان جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس- خیابان دزاشیب- خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)- شماره ۲۲- مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینستاگرام مرکز علوم sactehran.ir مراجعه و یا با شماره تلفنهای ۹۶۰۲۷۶۵۹ و ۹۶۰۲۷۰۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 43926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =