ذره‌بین|ماجرای سازه بی‌نام و نشان حوالی چیتگر چه بود؟

مسئول اجرایی پروژه و سازه در حال ساخت میان جنگل و دریاچه چیتگر (خلیج فارس) درباره این سازه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار شهر، به دنبال انتشار تصویری از یک سازه در حال ساخت در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس در فضای مجازی توسط یک شهروند و شایعات به وجود آمده مبنی بر نحوه واگذاری آن؛ بر آن شدیم تا چند و چون ماجرا را از شهرداری منطقه جویا شدیم و مشخص شد که این سازه و پروژه، محل ایجاد بنای یادمان شهید سلیمانی است و طرح آن نیز در دوره قبلی مدیریت شهری رونمایی و با همکاری شهرداری تهران و ستاد عتبات عالیات، اجرای آن آغاز شده بود. پس از آن برای اطلاع از جزییات این پروژه گفت و گویی با مسئول اجرایی آن که از یکی از نهادهای خارج از شهرداری است انجام دادیم که ماحصل این گفت و گو را در زیر می خوانید؛

حسین کریمی مسئول پروژه کارگاه بنای یادمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار شهر گفت: با توجه به ضرورت ایجاد یک فضای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در منطقه ۲۲ و به توصیه اعضای سابق شورای شهر تهران، زمینی در پهنه جنوب غربی دریاچه شهدای خلیج فارس در نظر گرفته شد و کار ساخت این بنا ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد.

وی با بیان اینکه ساخت این بنای یادبود که به پاس خدمات ارزشمند شهید سلیمانی صورت می گیرد، با همکاری شهرداری تهران و ستاد عتبات عالیات ادامه دارد، افزود: مراسم رونمایی از طرح بنای یادمان شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان ایشان صبح روز دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ با حضور شهردار وقت تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مقامات کشوری و خانواده شهیدسلیمانی در محل دریاچه خلیج فارس انجام شده بود.

کریمی یادآور شد: طرح اولیه بنا به پیشنهاد و توسط ستاد عتبات عالیات انجام شده و با مشارکت شهرداری تهران در واگذاری زمین و تامین زیرساختهای پروژه اجرای طرح تا به امروز در مرحله اجرای فونداسیون قرار دارد. این بنا شامل نمادهایی از این سردار شهید و همراهان او است که در سازه‌ بزرگی قرار دارد و دارای فضاهای فرهنگی و اجتماعی با کاربری های ثابت و متغیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: احداث بنای یادمان سردار سلیمانی تلاشی است برای معرفی مکتب حاج قاسم با کمک هنر و معماری ایرانی، سنتی و مدرن، چراکه یکی از راه‌های ترویج و توسعه مکتب حاج قاسم، بهره‌گیری از فرهنگ، هنر و معماری زنده و فاخر است تا به این طریق به نسل های آینده نشان دهیم که امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی های شهدایی همچون حاج قاسم است.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 43931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =