باغ کتاب؛ پر ترددترین فضای فرهنگی در کشور، در دوره جدید  ۶۰۰ صندلی به بخش سینمایی اضافه شده است

قائم مقام مجموعه فرهنگی و هنری باغ کتاب گفت: باغ کتاب تهران یکی از پرترددترین فضاهای فرهنگی پایتخت و کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ «مجید صادقیان» قائم مقام باغ کتاب تهران در حاشیه تور بازدید خبرنگاران از باغ کتاب تهران در نشست خبری خود گفت: باغ کتاب به عنوان پر ترددترین مجموعه فرهنگی شهر تهران محسوب می شود و مهمترین رویکرد این مکان خانواده محوری با اولویت کودکان و نوجوانان  است.


قائم مقام باغ کتاب تهران ادامه داد: ۹۵ درصد از برنامه های این مجموعه برای مخاطبان کودک و نوجوانان است و در این دوره مدیریت شهری تعداد رویدادهایی که کودک و نوجوان به همراه والدین شان می توانند شرکت کنند؛ روبه افزایش پیدا کند.


صادقیان با بیان اینکه توانمندسازی کودک در ارتباط با اطرافش که شامل ارتباط با خود، خدا، خلق و خدمت است، گفت : محوریت اول توانمندسازی کودکان و نوجوانان خودشناسی است که این مساله به ویژه در برنامه های فصل تابستان بیشتر دیده می شود.


وی تاکید کرد: یکی از برنامه های خلاقانه کودک و نوجوان اجرای رویدادهایی در ارتباطات با پژوهشکده و معاونت سازمان میراث فرهنگی بوده است؛ به عنوان مثال در یک روز استاد تمام میراث فرهنگی در این مکان حضور داشتند تا کودکان و نوجوانان را با میراث فرهنگی و خلق اثر انجام دهند.


وی با بیان اینکه همزمان با ایام کرونا ۱۰ سینمای باغ کتاب با ظرفیت۱۲۰۰ صندلی تعطیل شد و هنوز نیز به طور کامل فعال نشده است؛ افزود:  اکنون سینمای روباز با ۶۰۰ صندلی دوباره شروع به فعالیت کرد و انیمیشن بچه زرنگ نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش اکران شد.


قائم مقام باغ کتاب ادامه داد:  در حوزه کودک و نوجوان باغ کتاب از دو منظر قابل بررسی است اول پارک ها و مکان های تفریحی و دوم رویکرد علمی است.  


وی با اشاره به اینکه در رویکرد علمی این مجموعه یارانه  و فضای زیادی را به این بخش اختصاص داده است؛ بیان کرد: هرچند در ایام کرونا از این ظرفیت استفاده نشد اما اکنون با بازدید وزیر آموزش و پرورش از باغ علم کودک و نوجوان مقررشد تا مدارس با شرایط آسانتر از این مکان استفاده کنند.


قائم مقام باغ کتاب در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اعتقاد داریم که باید از این ظرفیت بزرگ، افراد بیشتری استفاده کنند و این مجموعه باید تبدیل به یک زیست بوم شود. به جرات می توان گفت امکانات علمی این مجموعه در شهر تهران در کشور بی نظیر یا کم نظیر است.


مجید صادقیان ادامه داد: باغ کتاب تهران که در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۶۵ هزار متر مربع زیر بنا در ادوار گذشته ایجاد شده هر چند در دوره ای از این ظرفیت استفاده بهینه ای نشده است اما در این دوره مدیریت شهری در بخش تنظیم گری، بهره برداری و ارائه محتوای با کیفیت فعال شده است.


وی بیان کرد: در مدرسه تابستانه باغ کتاب با برنامه ریزی ای که انجام داد باعث شد تا کودکان و نوجوانان بتوانند  در حوزه خلاقیت و نوآوری کارهایی را انجام دهند.


قائم مقام باغ کتاب با بیان اینکه در ادوار قبلی یک سازه خوب ایجاد شده و در این دوره در بالا بردن کیفیت بهره برداری تلاش هایی شده است؛ یادآور شد: به جرات می توان گفت میزان وفاداری مخاطبان باغ کتاب به گونه ای است که در طول سال تنها ۳ روز تعطیلی داریم و در نهایت توان خدمات رسانی به شهروندان را انجام می دهیم.
انتهای پیام/


 

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 43932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =