توسعه فضای بازی و حیاط مرکز «باغچه حواس» منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از توسعه فضای بازی و حیاط مرکز «باغچه حواس» منطقه ۱۵ به عنوان قطب توانمندی فرزندان روشندل تهرانی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ محمد شیری شهردار این منطقه همزمان با روز جهانی عصای سفید (افراد دارای معلولیت بینایی) با حضور در مرکز باغچه حواس منطقه، از مسئولان، مربیان، داوطلبان و افراد دارای معلولیت تقدیر کرد و افزود: با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح؛ توسعه حیاط این مجموعه در دستور کار قرار گرفت تا کودکان فضای بازی و تفریحی بیشتری داشته باشند. همچنین سانس ورزشی ویژه ای برای مادران و کودکان مرکز باغچه حواس اختصاص می یابد تا با آرامش بیشتری از این امکان بهره مند شوند.

شهردار منطقه ۱۵ در ادامه ضمن نکوداشت روز عصای سفید، اضافه کرد: ویژه برنامه های توانمندسازی، آموزشی و اجتماعی با هدف حساس سازی و افزایش آگاهی مسئولان و شهروندان نسبت به نیازها، حقوق اجتماعی و توانمندی های این گروه از جامعه و استفاده از ظرفیت های ویژه جامعه نابینایان؛   برگزار شده است.

مهدی اسمعیلی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز عنوان کرد: برنامه های متعدد از جمله همایش آشنایی با حقوق افراد دارای معلولیت بینایی و پیشگیری از معلولیت بینایی در سرای محلات در حال برگزاری است.

وی به امکانات مجموعه حواس اشاره کرد و افزود: این مرکز دارای بخش های مختلفی از جمله اتاق قصه و کتابخوانی، تئاتر، تحرک و جهت یابی، بازی و ورزش در فضای باز، اتاق اسباب بازی، ساخت و تجسم، آموزش مهارت های فردی، خدمات مشاوره ای است که شهروندان دارای معلولیت بینایی با بهره مندی از امکانات مجموعه می توانند مهارت های فردی و اجتماعی خود را ارتقاء دهند.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 43958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =