۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 4431

تاسیس پایگاه‌های مدیریت بحران در مناطق پرتراکم ضروری است

بیش از ۵۰ درصد منطقه ۱۰ بافت فرسوده است
تاسیس پایگاه‌های مدیریت بحران در مناطق پرتراکم ضروری است

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تاسیس پایگاه‌های جدید مدیریت بحران در مناطق و محلات متراکم پایتخت تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی با بیان اینکه هر ناحیه از مناطق شهر تهران باید از یک پایگاه مدیریت بحران برخوردار شود، گفت: این پایگاه‌ها به ویژه در مناطق متراکم نظیر منطقه ۱۰ پایتخت باید اضافه شود.

بر اساس این گزارش، پیش بینی زمین مناسب برای احداث پایگاه مدیریت بحران، آموزش مدیریت بحران ویژه مدارس و شهروندان، اجرای طرح بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران از جمله مباحث مطرح در نشست رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با شهردار منطقه ۱۰ بود.

در این نشست ، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه وجود پایگاه های مدیریت بحران در مناطق، سرمایه‌ای ارزشمند است، گفت: اهداف مدیریت بحران جامعه محور در سطح محلات، باید از پایگاه های مدیریت بحران هدایت و عملیاتی شود. بر همین اساس آماده همکاری در ساخت پایگاه جدید مدیریت بحران با شهرداری مناطق هستیم. همچنین با توجه به بافت فرسوده این منطقه دستورالعمل بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌ها در آن اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران افزود: حدود ۵۰ درصد بافت منطقه ۱۰ فرسوده است و به همین دلیل نیز نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و نیز اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت باشد.

کرمی محمدی درباره اجرای طرح مدرسه آماده نیز گفت: این طرح از چند سال پیش و با ابتکار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اجرا شد، اما از سال گذشته با تفاهم نامه مشترکی که میان  شهرداری تهران،  وزارت آموزش و پرورش، سازمان پدافند غیر عامل و سازمان مدیریت بحران کشور به امضا رسید ، اجرای این طرح به شکل ملی تبدیل شد و طرح ملی مدرسه آماده نام گرفت.

او ادامه داد: ما اعلام کردیم که آماده انتقال تمام تجربیات خود در این زمینه هستیم و در حال حاضر برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح فراهم  و ظرفیت بسیار خوبی هم ایجاد شده است. حتی در شرایط کرونا شرایطی فراهم شده تا  تمامی مدارس بتوانند به صورت مجازی آموزش های مربوط به مدرسه آماده را دریافت کنند.

شهردار منطقه ۱۰ نیز در این نشست با تشریح ویژگی های این منطقه از جمله وجود بافت فرسوده و فضاهای متراکم جمعیتی گفت: بیش از ۵۰ درصد منطقه بافت فرسوده است و با وجود تراکم جمعیتی و بافت مسکونی اجرای برنامه های نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده در این منطقه ضروری است و ما از اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های متداول شهر تهران استقبال می کنیم.

مجید رباطی افزود: ۱۳۰مدرسه در منطقه ۱۰ وجود دارد و به همین دلیل اجرای طرح مدرسه آماده و آموزش های مدیریت بحران ویژه دانش آموزان ضروری و با اهمیت است.

رباطی گفت: با توجه به بافت فرسوده و بافت مسکونی این منطقه وجود پایگاه های مدیریت بحران در این منطقه بسیار با اهمیت است از این رو زمینی را برای ساخت پایگاه جدید مدیریت بحران در این منطقه پیش بینی و در نظر گرفته ایم.

شهردار منطقه ۱۰ در بازدید از مرکز فرماندهی مدیریت بحران تهران ضمن آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه در رصد و پایش حوادث و سوانح، طرح ها و همچنین برنامه های حوزه پیشگیری و کاهش خطرپذیری در جریان کم و کیف عملکرد سامانه های هشدار سریع زلزله ، تخمین خسارت، هواشناسی و هشدار سیل قرار گرفت.

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 4431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =