برگزاری بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه در مدارس منطقه ۱۰

بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه با حضور شهردار منطقه، رئیس اداره آموزش‌وپرورش منطقه، معاون مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهر تهران، رئیس پلیس راهور منطقه و معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه در دبیرستان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با بیان اینکه بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه در مدارس ۱۶گانه منتخب این منطقه با مشارکت اداره آموزش‌وپرورش برگزار شد، گفت: آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، مشارکت اجتماعی، مسئولیت‌پذیری، ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در زمینه‌های مرتبط با مسائل حمل‌ونقل و ترافیک، زیست محیطی، امور اجتماعی و فرهنگی و غیره از جمله اهداف طرح شهردار مدرسه است.

شهردار منطقه ۱۰ افزود: تمام دانش‌آموزان مدارس به واسطه وظایف و مسئولیت‎های اجتماعی و شهری که دارند، شهردار مدرسه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بنده هم به‌واسطه همین انتخابات توفیق خدمت به شهروندان منطقه را کسب کردم، تصریح کرد: مردم تهران با حضور و مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران، به ۲۱ نفر از کاندیداهای حوزه شهری اعتماد و آنها را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند و سپس نمایندگان مردم با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران و قرائت سوگندنامه، فعالیت خود را در شهر تهران آغاز کردند.

اخ‌الصنایع ادامه داد: نخستین وظیفه نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، انتخاب شهردار است و شهرداران مناطق هم به‌واسطه انتخاب شهردار این مسئولیت مهم را بر عهده می‌گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به آنکه منطقه ۱۰ در بین سایر مناطق شهر تهران دارای وسعت کمی است ولی بیشترین اقدامات اجرایی در این منطقه متمرکز است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه جمعیت ساکن این منطقه ۳۵۰ هزار نفر است، گفت: این منطقه، ۴ برابر شهر تهران تراکم دارد و دارای ۱۰ محله، ۷۰ مسجد، بیش از ۹۰۰ هیئت مذهبی و حدود ۱۲۰ مدرسه است.

اخ‌الصنایع بیان کرد: شهرداران مدارس باید به عنوان ناظران شهردار منطقه در مدارس حضور داشته باشند و کارها را با جدیدت پیگیری کنند و با توجه به آنکه شعار امسال و سال آینده با عنوان «نوسازی مدارس منطقه» انتخاب شده است، باید به همت اداره آموزش‌وپرورش و تمام دستگاه‌های اجرایی منطقه، مدارس نوسازی و برای ۴۰ هزار دانش‌آموز منطقه بهترین‌ امکانات را فراهم کرد.

گفتنی است؛ دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم مدارس ۱۶گانه منتخب منطقه پس از کاندید شدن و تبلیغات، انتخابات در مدارس منتخب برگزار و شهردار مدرسه و معاونان آن مشخص می‌شوند.

انتهای پیام/

۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 44336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =