گام بلند شهرداری منطقه ۱۰ در مسیر مولدسازی اقتصاد خانواده

شهردار منطقه ۱۰ از پیشنهاد طرحی به سازمان نوسازی شهرداری تهران برای احداث مکانی برای عرضه کسب‌وکارهای خانگی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» در جلسه توانمندسازی و مولدسازی اقتصاد خانواده که با حضور مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد، با تأکید بر توانمندسازی خانواده‌های آسیب پذیر گفت: رونق و شکوفایی اقتصادی، رشد و ترقی خانواده را در پی خواهد داشت و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، افسردگی و در نهایت کاهش مصرف گرایی در خانواده می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: ایجاد اشتغال برای بانوان و کسب‌وکارهای خانگی و نیز رفع مشکلات در تأمین مواد اولیه و عرضه محصولات می‌تواند در دستیابی به این مهم نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: به همین منظور و با تلاش و همت مجموعه مدیریت شهری و امور بانوان منطقه، تاکنون چهار مرکز مهارت‌آموزی و توانمندسازی بانوان کوثر در سطح منطقه ۱۰ به بهره‌برداری رسیده است.

اخ‌الصنایع با اشاره به رشد جمعیت ساکن در محدوده محله بریانک و به تبع آن افزایش سرانه‌های خدماتی مورد نیاز و محدودیت‌های زیرساختی منطقه تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی پلازای بریانک، این فضا می‌تواند مکان بسیار خوبی برای عرضه محصولات خانگی فراهم کند به همین دلیل پیشنهاد احداث این مکان برای عرضه محصولات خانگی به سازمان نوسازی شهرداری تهران ارائه شده است و در صورت موافقت پلازای بریانک احداث و راه‌اندازی می‌شود.

نقش تسهیل‌گری شهرداری برای مولدسازی اقتصاد خانواده

در ادامه این مراسم مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ضمن قدردانی از اقدامات ویژه مجموعه شهرداری منطقه ۱۰ در حوزه بانوان گفت: با توجه به ظرفیت و کمبود امکانات در این منطقه، ولی تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری منطقه بر این است که از همه ظرفیت و زیرساخت‌های موجود برای بانوان استفاده کند و این منطقه را به نقطه بهینه خودش برساند.

وی افزود: برخی خدمات ارائه شده در مراکز ویژه بانوان از لحاظ کیفی پاسخگوی نیازهای زنان شهروند نیست و می‌خواهیم از حداکثر توان این مراکز برای ارائه خدمات و توانمندسازی زنان استفاده کنیم و در عین حال کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت مثبت مراکز کوثر شهرداری، توسعه مشاغل خانوادگی و مشاغل محله ای را جزو اولویت‌های شهرداری برای زنان بیان کرد و افزود:  شهرداری تهران در حال ایجاد و توسعه  غرفه‌های موقت و دائمی برای عرضه محصولات زنان است تا زنان سرپرست خانواری که توسط شهرداری توانمند می‌شوند، بتوانند محصولات خود را در این محیط‌ ها عرضه کنند.

در پایان این جلسه، مدیرکل امور بانوان شهردار تهران از پلازای بریانک بازدید و از طرح پیشنهادی برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی و رشد اقتصاد خانواده استقبال کرد.

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 44476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =