ایمن‌سازی و مرمت کانال سرخه‌حصار اجرایی می‌شود

شهردار منطقه ۲۰ گفت: ایمن‌سازی و مرمت کانال سرخه‌حصار در محدوده این منطقه اجرایی می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی شهردار این منطقه با بیان اینکه کانال قدیمی سرخه حصار با عرض ۱۵ متر و ارتفاع حدود ۵ متر به عنوان یکی از مهم‌ترین مجاری عبور و جمع کننده آب‌های سطحی شهر تهران است، گفت: این کانال جمع کننده سیل برگردان شرق تهران و محل سرریز آبهای سطحی از مناطق ۱،۴،۱۳،۱۴ و ۱۵ به محدوده منطقه ۲۰ است که در این منطقه با عنوان کانال باروتکوبی به خارج از محدوده شهری هدایت می شود.

شنگی مرمت و بازسازی این کانال را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: با انعقاد قرارداد با شرکت خاکریزآب که وظیفه کنترل سیلاب و مدیریت و هدایت آب‌های سطحی را برعهده دارد، محدوده ای به طول ۱۲۸۰ متر از این کانال در سال آینده مرمت و بازسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کانال از اصلی ترین کانال های شهر تهران است، اظهار داشت: منطقه ۲۰ به علت موقعیت جغرافیائی محل سرریز آب های سطحی از این کانال است و ایمن سازی آن به ویژه برای مواقع بحرانی نظیر سیل که دبی سیلاب بالاست ضروری و مهم است.

این گزارش حاکی است؛ بازدید و بررسی مراحل ایمن سازی و مرمت کانال سرخه حصار در محدوده منطقه ۲۰ با حضور شهردار و سرپرست معاونت فنی و عمرانی منطقه و مدیرعامل شرکت خاکریز آب انجام شد.

انتهای پیام/

۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 44593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =