پیام تبریک رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

جانشین شهردار تهران در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پیامی، فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل را تبریک گفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پیام تبریک علی نصیری رئیس این سازمان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل آمده است: شتاب رخدادها، تحولات، نوآوری‌ها و شکل‌گیری فناوری‌های نوین انسان را به مرحله‌ای تازه از زندگی خود رسانده که تجربه‌ آن از منظر شناختی و زیستی به خلق نگاه‌ تازه به جهان پیرامون کمک کرده است.

این پیام می‌افزاید: پدافند غیرعامل در یک جامعه شهری به کاهش آسیب‌پذیری، افزایش امنیت، ایجاد قابلیت انعطاف‌پذیری در وضعیت‌های مختلف به منظور حفظ اماکن موجود و حفاظت موثر از جان ساکنان یک شهر در مقابل جنگ‌های نوین، مخاطرات غیرطبیعی و حتی در برابر برخی مخاطرات طبیعی که به طور غیرمستقیم بر اثر فعالیت‌های انسانی بوجود می‌آید،کمک می‌کند.

 نصیری در پیام خود یادآور شد: مدیریت شهری تهران در دوره کنونی به صورت ویژه به موضوع پدافند غیرعامل توجه کرده و اجرای برنامه‌های آن را در دستور کار قرار داده است. در این راستا به منظور شکل‌گیری تولیت واحد، ریاست کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان متولی اصلی مدیریت خطر در پایتخت محول شد. تدوین، تصویب و ابلاغ طرح جامع پدافند غیر عامل شهر تهران، پیگیری موضوع ایمنی متروها و فضاهای زیر سطحی، بررسی اتصال خطوط مترو به برخی بیمارستان‌ها، توجه به موضوع مواد شیمیایی، انجام مطالعات امکان‌سنجی حذف گاز از سطح شهر تهران و جایگزینی آن با انرژی‌های دیگر، تلاش برای کاهش وابستگی شبکه مترو به تأسیسات ناپایدار شهری، برگزاری رزمایش‌های متعدد، برگزاری دوره‌های آموزشی مواد خطرناک جهت کارکنان و مدیران شهری، تهیه شناسنامه پدافند غیرعامل ساختمان‌های با اهمیت شهرداری تهران تحت نظر مدیریت شهری و بسیاری اقدامات دیگر از موضوعاتی است که از هماهنگی‌های ایجاد شده و تعامل صورت گرفته بین مدیریت شهری تهران با سازمان پدافند غیر عامل کشور در حال اجرا و پیگیری است.

در ادامه این پیام تبریک آمده است: تمامی خدمات ذکر شده برای شهر تهران و شهروندان تهرانی باعث شد در دهمین همایش ملی پدافند غیر عامل کشور در حضور سرلشکر  محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان متولی پدافند غیرعامل شهرداری تهران تقدیر و تشکر شود. ضمن تقدیر از همراهی مشفقانه سردار جلالی در انجام اقدامات صورت‌گرفته، فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل را تبریک و از خداوند متعال برای نیروهای خدوم این بخش توفیق روز افزون مسألت دارم. امید آنکه در سایه الطاف خداوند منان و ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تحت رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) موفق، پیروز و در ارتقای کارآمدی نظام اسلامی و آرامش‌بخشی به مردم، گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 44652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =