معرفی پرندگان شهر تهران در واگن‌های مترو

رئیس اداره پایش اداره‌کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اکران و معرفی گونه‌های مختلف پرندگان تهران در مانیتور واگن‌های مترو خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ " علیرضا طاهری" گفت: اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار در راستای حفاظت از تنوع زیستی و معرفی پرندگان تهران به شهروندان، با همکاری و مساعدت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، اقدام به معرفی برخی پرندگان تهران و محل حضور احتمالی آنها در مانیتور واگن‌های قطارهای شهری مترو کرده است.

رئیس اداره پایش اداره‌کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه اقدام انجام شده در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست و زیستگاه‌ها و حیات‌وحش موجود در آن، صورت پذیرفته تصریح کرد: در اکوسیستم شهر، همراه با انسان‌ها، گونه‌های جانوری متنوعی حضور دارند که  از میان این گونه‌ها، پرندگان به دلیل فراوانی جمعیت آنها و سازگاری با شرایط محیط شهر، بیشتر مشاهده می‌شوند، معتقدیم یکی از راه‌های حفاظت از تنوع زیستی که زندگی بشر به آن وابسته است، جذب شهروندان و علاقه مندان به مطالعه و مشاهده پرندگان آزاد در سطح شهر به خاطر ارزش های زیبایی‌شناختی، اکولوژیکی در مبارزه بیولوژیکی با آفات است. 

معرفی پرندگان شهر تهران در واگن‌های مترو

به گفته طاهری؛ قمری‌ها، کبوترچاهی، کلاغ و ... متناسب با زیستگاه خود در بوستان‌های جنگلی یا در حریم شهر حضور دارند و ممکن است شهروندان و علاقه مندان آنها را یا ندیده باشند یا کمتر مشاهده کرده باشند مثل زنبورخوارها، زیرآبروک،کلاغ نوک سرخ و .... شهر تهران به دلیل تنوع زیستگاهی از جمله باغ‌ها، پارک‌های شهری و جنگلی، روددره‌ها، تپه‌ماهوری و رودخانه‌هایی که از مسیر شهر عبور می‌کنند، سالانه پذیرای حدود ۲۰۰ گونه پرنده بومی، عبوری یا مهاجر است.

معرفی پرندگان شهر تهران در واگن‌های مترو

بنابراین گزارش؛ عکس‌ها توسط عکاسان حیات وحش تهیه شده است و شهروندان می توانند هر پرنده‌ای که علاقه مند به مشاهده آن هستند، از روی محل‌های مشاهده آن به محل‌ها مراجعه و پرنده را مشاهده کنند.

انتهای پیام/

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 44727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =